ترافیک سنگین در محورهای شمالی/ ممنوعیت تردد در برخی مسیرها



سرهنگ احمد شیرانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور، گفت: امروز جمعه ۱۶ مهرماه تردد وسایل نقلیه در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) از میدان امیر کبیر تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی از وجود ترافیک سنگین در مسیر جاده چالوس (شمال به جنوب) ورودی شهر مرزن آباد و حدفاصل دوآب تا هزارچم و محدوده‌های ولی آباد و سیاه بیشه خبر داد و ابراز داشت: تردد وسایل نقلیه در آزادراه تهران – شمال (قطعه یک) مسیر (جنوب به شمال) نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

شیرانی از ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل پارک جنگلی آمل تا سه راهی چلاو و محدوده‌های امامزاده شاه زید، بایجان، شاهاندشت و آب اسک و همچنین ترافیک سنگین در آزادراه رشت – قزوین محدوده‌های پارک جنگلی سراوان و رودبار اشاره کرد و گفت: تردد در محور فیروزکوه محدوده پل سفید نیز به صورت نیمه سنگین در حال انجام است.

وی درباره آخرین وضعیت جوی در راههای کشور نیز توضیح داد: بارش باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، سمنان و گلستان ادامه دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا توصیه کرد: با توجه به پایان یافتن تعطیلات و همزمانی سفرهای برگشت هموطنان که باعث افزایش حجم ترافیک در برخی از جاده‌ها شده و ظرفیت عبوری جاده‌ها محدود است، رانندگانی که در این زمان قصد بازگشت دارند باید با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

وی ادامه داد: رانندگان به حقوق سایر رانندگان احترام بگذارند و صرفاً در سمت و مسیر مجاز حرکت کنند و از تجاوز و انحراف به مسیر مقابل که باعث بروز حادثه و کاهش ایمنی تردد می‌شود خودداری کنند.

شیرانی یادآور شد: با توجه به غیر حضوری بودن اکثر مراکز آموزشی هموطنان می‌توانند با توجه به ترافیک سنگین جاده‌ها، بازگشت خود را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی برنامه ریزی کنند.



منبع:مهر