کاهش دوره های اعزام به خدمت مشمولان از ۱۸ دوره به ۱۱ دوره

برابرهماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد از ابتدای سال ۹۹ به صورت آزمایشی شش ماهه تاریخ اعزام مشمولان به مراکز آموزش تجمیع و از ۱۸ دوره به ۱۱ دوره کاهش یابد.
برابر مصوبات اتخاذ شده و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به منظور رفع برخی از مشکلات در پرداخت حقوق و بیمه سربازان و همچنین در نظر گرفتن سایر مزایای این طرح،اعزام مشمولان در نوزدهم هر ماه لغو شد .
  اولین دوره اعزام در سال ۹۹ از ابتدای اردیبهشت ماه می باشد ودر این راستا مشمولان دارای مدرک تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ، یکم هر ماه و مشمولان دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم ودیپلم سوم هر ماه به خدمت اعزام می شوند .
مشمولان با ثبت درخواست اعزام به خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) برگ آماده به خدمت را دریافت می کنند و مشمولانی که در گذشته برگ آماده به خدمت اخذ کرده اند نیز می بایست با مراجعه به دفاتر برگ آماده به خدمت با تاریخ های جدید را اخذ کنند.
اعزام مشمولان در سال ۱۳۹۹ براساس شیوه فوق انجام می شود و نیروهای مسلح و سایر سازمان ها نیز می بایست برابر اعزام به شیوه جدید جهت پذیرش مشمولان برنامه ریزی کنند.