آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور تشریح شد



سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور گفت: امروز ۱۵ مهرماه شاهد بارش پراکنده باران در برخی از محورهای استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین امروز شاهد ترافیک در محورهای شمال به جنوب محور کرج-چالوس (هزار چم، سیاه بیشه) مقطعی نیمه سنگین، شمال به جنوب محور هراز (تونل شماره یک) نیمه سنگین، آزادراه کرج-قزوین (پایانه شهید کلانتری و مهرشهر) نیمه سنگین و محور تهران-فشم (رودک) نیمه سنگین هستیم.

وی از هموطنانی که به سفر رفته اند درخواست کرد که با توجه به ظرفیت محدود جاده ها بازگشت خود را موکول به روز جمعه نکنند و نسبت به مدیریت و برنامه ریزی برگشت تا قبل از روز جمعه و همچنین در روزهای هفته آتی اقدام کنند.

شیرانی گفت: با توجه به ترافیک سنگین در جاده‌ای شمالی کشور در این شرایط توصیه به پرهیز از سفر است. جاده چالوس به دلیل پایین بودن ظرفیت تردد در این شرایط مناسب برای سفر و انتخاب مسیر تردد نیست. در این شرایط بهتر است از سایر محورهای جایگزین مانند هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین رشت که ظرفیت بالاتری دارند استفاده شود.

به گفته وی برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به / از شهرهای گروه قرمز و نارنجی کماکان ممنوع است.



منبع:مهر