بازار

اخذ ویزای استرالیا؛ آشنایی با انواع ویزا برای اخذ مجوز اقامت در کشور استرالیا

اخذ ویزای استرالیا؛ آشنایی با انواع ویزا برای اخذ مجوز اقامت در کشور استرالیا

استرالیا؛ مقصد محبوب مهاجران

تحصیل رایگان، آب‏وهوای دلپذیر، تنوع غذایی چشمگیر و اقتصاد پویا از جمله مواردی هستند که افراد زیادی را از سراسر جهان به فکر مهاجرت به استرالیا انداخته است. علاوه بر این، طبیعت زیبای استرالیا و سبک زندگی مدرن مردم این کشور باعث شده سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به استرالیا سفر کنند. از همین رو دولت استرالیا با توجه به شرایط و ویژگی‏های متقاضیان اخذ ویزای این کشور، انواع متنوعی از ویزای استرالیا را ارائه دهد. در ادامه به بررسی سه ویزای مهم استرالیا خواهیم پرداخت.

ویزای نیروی کار تحصیل کرده

دانشجویانی که از دانشگاه‏های استرالیا فارغ‏التحصیل می‏شوند، در صورت تمایل می‏توانند نسبت به اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. از آنجا که با ویزای دانشجویی نمی‏توان مجوز اقامت دائم استرالیا را دریافت کرد، برای این کار باید نسبت به اخذ یکی از انواع ویزای شغلی مانند ویزای 476 استرالیا اقدام کنید. ویزای نیروی کار تحصیل کرده یکی از انواع ویزای شغلی استرالیا است که به فارغ‏التحصیلان رشته‏های مهندسی تعلق می‏گیرد. با اخذ ویزای 476 استرالیا اجازه زندگی، تحصیل و کار در استرالیا را کسب می‏کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای 476 استرالیا

ویزای 476 استرالیا به فارغ‏التحصیلان یکی از شاخه‏های هفت‏گانه رشته مهندسی از موسسات مورد تایید دولت استرالیا تعلق می‏گیرد که زیر 31 سال سن داشته باشند و بیشتر از 2 سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری آن‏ها نگذشته باشد.

به موجب این ویزا، فرد اجازه دارد در استرالیا مشغول به کار شود و به مدت 18 ماه، در زمینه تخصصی خود فعالیت کند. پس از اخذ ویزای 476 استرالیا، فرد به محض کسب امتیازهای لازم می‏تواند نسبت به اخذ مجوز اقامت دائم این کشور اقدام کند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای 476 استرالیا عبارتند از:

  • کپی صفحات اطلاعات پاسپورت متقاضی به همراه سایر مدارک شناسایی
  • مدارک مربوط به تایید صلاحیت متقاضی از جمله مدرک مهندسی از یک موسسه معتبر، کپی ریزنمرات و نامه پایان تحصیل شامل تاریخ دقیق پایان هر ترم
  • مدرک اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • مدرک اثبات سلامت شخصیت

علاوه بر مدارک مذکور، اگر به همراه همسر خود برای اخذ ویزا اقدام می‏کنید باید مدارک شناسایی همسر و عقدنامه خود را نیز به سایر مدارک ضمیمه کنید. همچنین، متقاضیانی که فرزند زیر 18 سال دارند باید گواهی تولد کودک و در صورت نیاز، مدرکی برای اثبات رابطه با کودک را نیز ارسال کنند.

ویزای کارآفرینی استرالیا

پس از رشد چشمگیر استارتاپ‏ها طی سال‏های اخیر، دولت استرالیا با هدف جذب استعدادهای سراسر جهان، ویزایی را با عنوان ویزای استارتاپ استرالیا معرفی کرد. این ویزا نوعی ویزای موقت سرمایه‏گذاری و یکی از زیرمجموعه‏های ویزای 188 استرالیا است و برای افرادی مناسب است که کمتر از 55 سال سن دارند و می‏خواهند کسب‏وکاری نوآورانه را در قالب استارتاپ راه‏اندازی کنند. متقاضیان اخذ این ویزا باید از شرایط و ویژگی‏های خاصی برخوردار باشند که از آن جمله می‏توان به این موارد اشاره کرد:

  • ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 یا معادل آن برای متقاضی و مدرک آیلتس با حداقل نمره 4.5 یا معادل آن برای همراهان بالای 18 سال
  • ارائه یک ایده نو، واقع‏گرایانه و خلاقانه
  • ارائه طرح شغلی قوی و مورد تایید شرکت‏ها یا ایالت‏های استرالیا
  • برخورداری از شرایط تعیین شده توسط دولت فدرال و قانون‏گذاران ایالتی

مزایای اخذ ویزای استارتاپ استرالیا

پس از ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استارتاپ استرالیا و دریافت این ویزا، اجازه زندگی و اشتغال در کشور استرالیا برای متقاضی صادر می‏شود. اما اخذ این ویزا مزایای دیگری نیز برا متقاضی به همراه خواهد داشت. از جمله مزایای مذکور می‏توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان اقامت 5 ساله در کشور استرالیا
  • امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر 23 سال متقاضی
  • امکان کارآفرینی در کشور استرالیا
  • امکان دریافت مجوز اقامت دائم استرالیا از طریق اخذ ویزای استارتاپ

ویزای سرپرستی استرالیا

شهروندان سایر کشورها که می‏خواهند فرزندانشان در مدارس یا کالج‏های استرالیایی تحصیل کنند، با اخذ ویزای گاردین استرالیا می‏توانند در طول دوره تحصیل فرزند خود، اجازه زندگی در این کشور را به دست آورند. به زبان دیگر، متقاضیان تحصیل در کشور استرالیا در صورت برخورداری از شرایط تعیین شده می‏توانند به همراه سرپرست، یعنی والدین، خواهر و برادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود راهی این کشور شوند. این ویزا به سرپرست متقاضیانی تعلق می‏گیرد که زیر 18 سال سن دارند یا به دلیل مشکلات جسمی، در طول دوره تحصیلی خود به یک نفر همراه نیاز دارند.

شرایط و محدودیت‏های اخذ ویزای گاردین استرالیا

پس از اخذ ویزای گاردین استرالیا، متقاضی اجازه زندگی و کار در استرالیا را تا پایان دوره تحصیل فرد تحت سرپرستی خود کسب می‏کند. با این حال برای اخذ ویزای مذکور، متقاضی باید از شرایط خاصی برخوردار باشد. همچنین، ویزای گاردین محدودیت‏هایی را برای سرپرست به همراه دارد. از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای سرپرستی استرالیا و محدودیت‏های اخذ ویزای مذکور، می‏توان به این موارد اشاره کرد:

  • فقط یکی از والدین یا شخصی که از نظر قانونی سرپرستی دانش‏آموز را بر عهده دارد می‏تواند برای اخذ ویزای گاردین استرالیا اقدام کند
  • سرپرست باید بیش از 21 سال سن داشته باشد
  • سرپرست باید از تمکن مالی مناسب برای تامین مسکن و هزینه‏های دانش‏آموز برخوردار باشد
  • سرپرست نباید به دولت استرالیا بدهی مالی داشته باشد
  • سرپرست باید از سلامت جسم و روان برخوردار باشد
  • سرپرست نمی‏تواند قبل از دانش‏آموز وارد خاک استرالیا شود
  • سرپرست نمی‏تواند بدون دانش‏آموز یا بدون دریافت تاییدیه اداره مهاجرت استرالیا خاک این کشور را ترک کند

 

امور مهاجرتی را به متخصصین امر مهاجرت بسپارید

با توجه به تسهیلات متعدد ارائه شده توسط دولت استرالیا، اخذ ویزای استرالیا برای ورود به این کشور تقریبا برای هر کسی امکان‏پذیر است. با این حال، انتخاب ویزای مناسب برای مهاجرت به این کشور ممکن است برای بسیاری از افراد، سردرگم کننده باشد. به همین منظور پیشنهاد می‏شود برای انتخاب ویزای متناسب با شرایط خود، به متخصصین امر مهاجرت مراجعه کنید.

موسسه مهاجرتی کانگروز با برخورداری از تیم متخصصین در زمینه مهاجرت به استرالیا، یکی از بهترین گزینه‏های پیش روی متقاضیان اخذ ویزای این کشور است. با مراجعه به موسسه مهاجرتی کانگروز می‏توانید ویزای مناسب با شرایط خود را برای ورود به خاک استرالیا انتخاب کنید و سفری بی‏دغدغه را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا