مهارت آموری

استاندار: سند توسعه روستاهای استان یزد تدوین شود



به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان افزود: باید در این اسناد به همه ظرفیت‌های روستاها به صورت دقیق بر اساس شاخص‌های علمی به گونه‌ای باشد که قابلیت اجرا داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه روستاها جزو اهداف دولت و نظام است و تاکنون اقدام‌های قابل‌توجهی در بخش‌های مختلف صورت گرفته ادامه داد: تهیه اسناد توسعه‌ای روستاها نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامه‌ها و موجب رسیدگی به مسایل و مطالبات است .

در این نشست موضوع اشتغال در سطح روستاهای شهرستان اشکذر، مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، اشتغال سربازان و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها مطرح و توسط مسئولان و کارشناسان پیشنهاد لازم برای تحقق اهداف مرتبط و سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت‌ها مطرح شد.

همچنین گزارش عملکرد گروه کاری مهارت‌آموزی در سطح نیروهای مسلح استان توسط نیروی انتظامی ارائه شد که بر اساس آن طی سال گذشته ۴۷۰ نفر در ۵۲ رشته مهارتی در  ۷۳ دوره در مراکز آموزشی نیروهای مسلح آموزش لازم ارایه شده است.

راهکارهای تقویت این آموزش‌ها بر حسب شرایط و نیازها، بکارگیری و اشتغال سربازان آموزش دیده و بهره‌مندی آنان از تسهیلات مرتبط با اشتغال مورد بررسی قرار گرفت و همکاری بخش‌خصوصی و حمایت مسئولان برای تحقق اهداف مورد تاکید قرار گرفت.

استان یزد سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.
 

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا