انتظامی

راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی خدمات دولتی



به گزارش خبرنگار مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا در جمع خبرنگاران، گفت: کودکان سایبری مورد توجه پلیس فتا هستند، بعد از ورود کرونا دغدغه ما این بود تا کودکان و خانواده‌ها از یکسری توانایی‌ها برای ورود به فضای سایبری بهره مند شوند.

وی افزود: در سال ۹۹ پلتفرم شاد در این رابطه با هدف توجه سازی جامعه از ورود کودکان به فضای سایبر برای آشنایی از تهدیدات و خطرات فضای مجازی، ایجاد شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ این پویش پیگیری شد، در حوزه تولید محتوا بالغ بر ۵۰۰ مورد تولید داشتیم، بالغ بر ۳۴ سازمان و نهاد از این پویش حمایت کردند.

وی افزود: در فضای مجازی یک میلیون شغل داریم که همگی را تقسیم بندی می‌کنیم، یکسری مشاغل در پلتفرم‌های خارجی مشغول هستند، یکسری دیگر نیز دارای مجوزهای فعالیت در فضای مجازی هستند که باید قوانین را رعایت کنند.

سردار مجید تصریح کرد: بیش از ۸۱ هزار کسب و کار دارای ای نماد داریم که در حال فعالیت در فضای مجازی هستند.

وی افزود: الگوریتم‌های مورد استفاده در بازارهای کسب و کار توسط صاحبان مشاغل باید با پلیس فتا هماهنگ شوند تا کلاهبرداری در فضای کسب و کار از مردم رخ ندهد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه کشف جرم و وقوع جرم در ۱۴۰۰ چه تفاوتی با سال گذشته داشته است، گفت: در سال جاری کشفیات ما در حوزه جرایم ۱۶ درصد، در حوزه دستگیری ۳۰ درصد و در حوزه قدرت کشف جرایم ۹۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان افزایش ۱۴ درصد وقوع جرم سایبری در امسال گفت: ۷۶ درصد دستگیری‌های ما آقا و ۲۴ درصد نیز خانم بودند.

سردار مجید با بیان اینکه بیشترین فراوانی جرایم سایبری در استان‌های ۱۱ تهران، خراسان جنوبی و شیراز بود، گفت: جزیره کیش و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویر احمد کمترین میزان وقوع جرایم سایبری طی امسال را در کشور داشتند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی خدمات رسانی دولتی در چه مرحله‌ای است، گفت: این سامانه پیشنهاد پلیس فتا است و همراهی وزارتخانه‌های مربوطه را طلب می‌کند.

رئیس پلیس فتا در پایان گفت: در این سامانه به جای سر شماره عددی، الگو و نماد شرکت و اماکن مربوطه برای هموطنان ارسال شود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا