بازار

اصول ساده ای برای طراحی کاتالوگ

اصول ساده ای برای طراحی کاتالوگ را باید ابتدایی ترین موارد برای بررسی طراحی کاتالوگ موثر عنوان کرد. این اصول را شاید تمامی افراد به صورت جداگانه بدانند، اما به کارگیری درست آنها در موضوع طراحی کاتالوگ صرفا به تجربه طراح خبره بستگی دارد. در این مقاله که برای معرفی مقالات مهم حوزه طراحی کاتالوگ جمع آوری شده است، بهترین موضوعاتی که برای طراحی کاتالوگ به ثبت رسیده است، به نقل از سایت مورد نظر منتشر می گردد تا خواننده مطلب در یک مقاله جامعه تر به این اطلاعات دست داشته باشد و در صورت نیاز، به مقاله اصلی مراجعه کند.

اصول ابتدایی طراحی کاتالوگ

1. کاتالوگ را ساده نگه‌دارید

تعداد زیادی از کاتالوگ‌ها وجود دارد که دارای طرح‌هایی دقیق هستند. این‌ها ممکن است چشم را به خود جلب کنند اما غالباً برای مغز اضافه‌بار دارند. یک طراحی ساده می‌تواند به تمرکز توجه خواننده کمک کند. طرح‌های ساده اطلاعات دقیقی را که می‌خواهید بدون اضافه‌بار در کاتالوگ باشد را به خواننده سریع منتقل می‌کند.

طراحی  ساده نباید خسته‌کننده باشد. می‌توانید رنگ، گرافیک، بافت داشته باشید و هنوز هم آن را ساده نگه‌دارید. یک طرح ساده، کاغذ سفید و جوهر سیاه نیست. این بیشتر در مورد چیدمان و نگه‌داری کاتالوگ بدون درهم و برهمی است.

اصل اصلی برای یک طراحی ساده تمرکز روی محصولات و اطلاعات است. استفاده بیش‌ازحد از گرافیک‌های غیرضروری را کاهش دهید. از قلم‌های تمیز و خوانا استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کاتالوگ به‌راحتی منتقل می‌شود و گیج‌کننده نیست. مشتریان شما از استفاده از یک طرح ساده قدردانی می‌کنند. دریافت اطلاعات موردنظر و نیاز آنها از کاتالوگ شما برای آنها آسان خواهد بود.

 ۲- با شکل‌ها خلاقیت ایجاد کنید

کاتالوگ شما نیازی نیست که صفحات مربع داشته باشد، به خارج از کادر فکر کنید. خلاقیت در شکل و عناصر کاتالوگ  شما می‌تواند به چشم‌نوازی آن کمک کند.

چشمان ما به سمت طرح‌هایی که در میان سایرین متمایز هستند تمایل دارند. چیزی که به نظر می‌رسد متفاوت و برجسته است، این یک روش عالی برای گرفتن فهرست شما به دست خوانندگان است.

روش‌های مختلف زیادی وجود دارد که می‌توانید شکل‌ها را به کاتالوگ‌های خود اضافه کنید. می‌توانید کل شکل کاتالوگ را تغییر دهید. به‌جای شکل طرح سنتی، آن را به‌صورت منظره تبدیل کنید. اگر یک کاتالوگ کوچک‌تر با فقط چند محصول دارید، یک دایره را امتحان کنید، بنابراین یک فهرست دایره می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

می‌توانید اشکال در یک طرح سنتی اضافه کنید. شکلی که در داخل کاتالوگ یا جلد کاتالوگ وجود دارد، برش دهید. برای درج کردن آنها از شکل‌هایی استفاده کنید. از شکل‌هایی در گرافیک یا تصاویر محصول استفاده کنید.

شکل‌ها راهی عالی برای اضافه کردن برخی عناصر طراحی کاتالوگ و همچنین بروشورها هستند؛ اما بروشور با کاتالوگ تفاوت های دارد برای مشاهده تفاوت کاتالوگ با بروشور به لینک مراجعه فرمایید.

 ۳- کاغذ مورداستفاده را در نظر بگیرید

یکی از عناصر اصلی یک فهرست، کاغذی است که برای چاپ روی آن استفاده می‌کنید. مواد در مورد برند شما چیزهای زیادی خواهند گفت. موادی را انتخاب کنید که به کاتالوگ شما کمک کند.

بیشتر کاتالوگ‌ها از یک کاغذ رایج در بازار استفاده می‌کنند. در صورت استفاده از کاغذ ضخیم‌تر یا کاغذ مقوایی، تفاوت آن را با سایر کاتالوگ‌ها مشاهده خواهید کرد.

انتخاب یک ماده باکیفیت بالاتر می‌تواند تأثیر خوبی بر برند شما بگذارد. مواد با کیفیت خوب می‌توانند به مشتریان خود بگویند برند شما یک برند لوکس است. می‌توانید پیامی را از طریق فهرست کاتالوگ خود برای آنچه در هنگام خرید با شما انتظار خواهند داشت ارائه دهید.

همچنین می‌توانید این پیام را بدهید که به محیط  زیست اهمیت می‌دهید. از مواد بازیافت شده استفاده کنید تا این پیام را بدهید که پایداری برای شما مهم است.

 ۴- تصاویر باکیفیت بالا

نکته کاتالوگ این است که محصولات یا خدمات خود را برجسته کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند. برای گرفتن عکس‌های خود از یک عکاس واجد شرایط استفاده کنید.

تصاویر را در بین محصولات یکدست نگه‌دارید. با تصاویر داستانی را بیان کنید و از عکس محصولات موجود استفاده کنید. مشتریان شما قادر خواهند بود خود را راحت‌تر با استفاده از آنها ببینند. محصولات را ضروری جلوه دهید.

محصولات باید عنصر اصلی باشند. اطمینان داشته باشید که اگر برای عکس‌هایی با کیفیت خوب هزینه کنید نتیجه آن باعث برجسته بودن کاتالوگ خواهد شد.

 ۵- خلق یک کاتالوگ حرفه‌ای

استفاده از این اصول طراحی می‌تواند به شما در ایجاد کاتالوگی مناسب کمک کند. قبل از طراحی کاتالوگ، برخی از تحقیقات را در مورد رقبای خود انجام دهید تا بتوانید از قبل مقایسه کنید. حتماً یک طرح از قبل در ذهن داشته باشید و با آن به سراغ یک طراح حرفه‌ای بروید.

 هدف از طراحی کاتالوگ چیست؟

هدف از طراحی کاتالوگ این است که اطلاعات بسیار دقیقی درباره محصول و یا خدمات به مخاطب داده شود که علاوه بر جنبه‌ی تبلیغاتی بتواند در تصمیم‌گیری مخاطبان نیز تاثیرگذار باشد. کاتالوگ می‌تواند در نحوه تصمیم‌گیری و همچنین تغییر انتخاب خریدار و یا مخاطب تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

هدف دیگر طراحی کاتالوگ که برای مخاطبان بسیار ارزشمند است، این است که کاتالوگ ها دارای رنگ، اندازه، قیمت، شیوه نگهداری و دیگر ویژگی‌های محصولات و خدمات باشد؛ بنابراین یک کاتالوگ خوب و کامل می‌تواند تمام سوال‌های خریداران و مخاطبان را پاسخ دهد.

درگذشته برای طراحی کاتالوگ از یک برگ پشت‌ورو استفاده می‌کردند و همچنین روی جلد آن پوستر داشت؛ اما بعدها تعداد برگ‌های کاتالوگ زیاد شد و به بیش از دو برگ رسید که علاوه بر تصویر باید از متن‌هایی استفاده می‌شد که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد و بتواند تاثیر بسیار زیادی بر نحوه تصمیم‌گیری آنها بگذارد.

هنوز هم چاپ کاتالوگ موثر است!

با گسترش روزافزون تجارت الکترونیک، آنلاین شدن بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کار ها و امکانات فوق العاده ای که برای خرید آنلاین فرآهم آمده است، این سوال به ذهن تیم های بازاریاب شرکت خطور می کند که آیا هنوز هم کاتالوگ های چاپی می توانند در افزایش قابل توجه فروش، نقش داشته باشند؟ جواب مثبت و ما با ۵ دلیل، اهمیت کاتالوگ های چاپی را برای شما روشن می کنیم.

۱- تحریک به خرید: تحقیقات نشان داده اند که ۵۲٪ از افرادی که با در دست داشتن یک کاتالوگ وارد یک فروشگاه می شوند، بیش از چیزی که برای آن برنامه ریزی کرده بودند، خرید می کنند. همچنین، ۷۵٪ از دریافت کننده های کاتالوگ ها گفته اند که کاتالوگ چاپی در خرید به آن ها کمک می کند.

۲- پل زدن بین دنیای آفلاین و آنلاین: ۷۰ درصد از کسانی که کاتالوگ چاپی محصولات یک شرکت را دریافت می کنند، به وبسایت آن شرکت و فروشگاه آنلاین آن سر می زنند.

۳- چاپ کاتالوگ نسبت به تبلیغات آنلاین هدفمند تر است: در تبلیغات آنلاین، خیل عظیمی از کسانی که تبلیغات شما را دریافت می کنند، مشتریان بالقوه شما نیستند ولی کاتالوگ های چاپی دقیقا به دست افرادی می رسند که ممکن است بخواهند محصول شما را بخرند.

۴- شناخته شده شدن نام برند.

۵- راحتی مطالعه و دسترسی آسان.

منابع مطلب

  1. طراحی کاتالوگ یکی از موثرترین روش ها برای افزایش فروش شما / urls.st/BestSaleWithCatalogueDesign
  2. ۵ اصول طراحی کاتالوگ برای بهترین چاپ / urls.st/5TipsForBestPrintCatalogue
  3. ۹ دلیل اهمیت طراحی و چاپ کاتالوگ / urls.st/9ReasonForCatalogueDesign

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا