انتظامی

توصیه پلیس برای سفرهای آخر هفته/ وضعیت جوی جاده ها



سرهنگ احمد شیرانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه این هفته مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ تا روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در اکثر استان‌ها کشور پیش بینی شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: بر این اساس شرایط مناسبی در پایان این هفته برای مسافرت در جاده‌های کشور خصوصاً در استان‌های شمالی و غربی کشور وجود ندارد.

وی افزود: در جاده‌های کشور به علت برودت و بارش باران و برف و وزش باد شدید شرایط متفاوتی ایجاد می‌شود. در این شرایط توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضروری می‌شود و در صورت ضرورت حتماً رانندگان باید با پیش بینی و آمادگی لازم در جاده قرار گیرند. اطمینان از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ‌ها، مه شکن و همراه داشتن زنجیر چرخ بسیار تاکید می‌شود..

به گفته شیرانی، در جاده‌های استان‌های ساحلی جنوبی نیز پیش بینی می‌شود شدت وزش باد باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان گردد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا بیان کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

وی تاکید کرد: در بررسی تصادفات مهم چند روز گذشته در جاده‌ها، تخلف سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ از خط وسط راه از مهمترین علل حوادث بوده است.

شیرانی با اشاره به آخرین وضعیت جاده‌ها، افزود: محورهای دهگلان – حسین آباد، سقز – مریوان، ریگان – ایرانشهر و شهداد-نهبندان مسدود هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در پایان گفت: همچنین محور بندرخمیر- بندرلنگه تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیردژگان – بندرلنگه انجام می‌شود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا