مهارت آموری

مرحله سوم طرح سرباز ماهر در اردبیل آغاز شد



به گزارش ایرنا، وحید فروهر روز شنبه تشریح کرد: در این مرحله سربازان وظیفه مراحل چهارگانه شامل کسب و کار و کار آفرینی، مهارت‌های زندگی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی را آموزش خواهند دید.

وی یادآور شد: طرح سرباز ماهر از سال ۹۷ با آموزش یک‌هزار سرباز وظیفه (آجا،ناجا و سپاه) آغاز شد و نخستین مرحله آن نیز در آذر ۹۸ با آموزش یک‌هزار و سه سرباز وظیفه به اتمام رسید.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: بلافاصله مرحله دوم نیز با آموزش ۴۴۵ سرباز وظیفه آغاز اما به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود اما با پیگیری‌های لازم و صدور بلامانع از دانشگاه علوم پزشکی دوباره از سر گرفته شد و با همکاری جهاد دانشگاهی استان در اسفند ۹۹ با آموزش ۴۷۷ سرباز وظیفه به پایان رسید.

وی اضافه کرد: سومین مرحله آن نیز با آموزش سربازان وظیفه پادگان‌های آموزشی شهید بیگلری و شهید اصلاندوز مدنی برای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است که در این مرحله ۹ هزار و ۶۰۰ سرباز حائز اهمیت در مراحل چهارگانه تحت آموزش قرار گیرند.

طرح سرباز ماهر بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با هدف توانمندسازی نیروی انسانی، از سوی جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا