افزایش ۲ برابری نیروهای پلیس برای رسیدگی به جرائم در پایتخت



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی، صبح شنبه با حضور در برنامه «در انتهای الوند» شبکه دو سیما، اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم امسال ما در هفته ناجا توجه به بنیان های خانواده به خصوص خانواده های همکاران ما در ناجا است چراکه در اثر همکاری خانواده، همیاری و صبوری آنها است که کار بزرگ نیروی انتظامی تحت عنوان برقراری نظم و انضباط انجام می شود.

رئیس پلیس پایتخت افزود: دو موضوع که نیروی انتظامی به طور جدی دنبال می کند مردمی ساختن امنیت است یعنی واقعاً با دکترینی که نیروی انتظامی تحت جامعه مداری و مردم مداری اعلام کرده است نیروی انتظامی یکی از نبوغ اصلی اش مردمی ساختن پایه خدمات است.

وی تصریح کرد: شعار امسال ما این است که نیروی انتظامی حرکت شتابانی را به سمت هوشمند شدن آغاز کرده است؛ برای مثال در خصوص مسائلی مانند سرقت خودرو با نصب اپلیکیشن «پلیس من» و اعلام سرقتی از همان لحظه فرآیند پیگیری انجام می شود.

رحیمی اظهار کرد: اگر ما در بخش هوشمند سازی بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم و از طرفی کمک مردم را فراخوان کنیم و همراهی کنند همچنین سرعت، دقت را در راستای کار خود قرار دهیم قطعاً رضایت مردم را بالا خواهد برد و به ما کمک می کند و هر اندازه بتوانیم در کشف جرم و دستگیری مجرمان قطعاً می توانیم در تثبیت امنیت پایدار فعال باشیم.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص مولفه های کلی امنیت عنوان کرد: در تقسیم بندی امنیت هم در سطوح امنیت و هم در انواع و اقسام آن تقسیم بندی داریم برای مثال امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی و اخلاقی را داریم، که تقریباً شاکله و ساختار پلیس بر این اساس است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث پلیس های اختصاصی برای مثال پلیس راهنمایی و رانندگی ما مولفه های نظم، امنیت و عبور و مرور را باید بررسی کند. پلیس مرزبانی ما در اقصی نقاط مرز کشور امنیت مرز را ایجاد می کنند، پلیس امنیت اخلاقی ما باید امنیت اخلاقی را مطابق با شئون اسلامی در جامعه ایجاد کند، پلیس آگاهی ما در مسیر مبارزه با قاتلان و جاعلان باید امنیت را برقرار کند، پلیس امنیت که یک پلیس نوپا است ماموریت های فراوانی را دارد، پلیس فتا در فضای مجازی احاطه و اشراف بسیار خوبی را در این فضا دارد.

رحیمی در خصوص مشارکت مردم با پلیس مطرح کرد: فراخوانی مشارکت مردم در برقراری نظم وامنیت بسیار مهم است اینکه شما به عنوان یک شهروند در سطح شهر آثار ناامنی را ببینید و با پلیس تماس بگیرید بسیار مهم است و خوشبختانه امروز پلیس با مردم یک ارتباط بسیار خوب دارد.

وی بیان کرد: سامانه پلیس ۱۱۰ و ارائه سامانه ۱۹۷ برای ارتباط گیری و بهبود ارتباط با مردم توسط پلیس راه اندازی شده است؛ به بیان دیگر ساز و کار و همکاری مردمی که از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است برای ارائه خدمت بهتر نیروهای ما ارائه شده است.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص تسریع در روند رسیدگی پلیس به محل مورد نظر تاکید کرد: امروز خوشبختانه تعداد گشت ها و نیروهای آماده در محل را در تهران دو برابر کرده ایم و در کنار این گشت های انتطامی را هم در ساعات پیک که زمان بیشتری را می گرفت تا پلیس به سر صحنه برسد اضافه کردیم؛ البته افزایش حجم تماس ها و ترافیک را باید در نظر گرفت که کمی تاخیر وجود داشته باشد.



منبع:مهر