افزایش ۴۰ درصدی کشفیات قاچاق در پایتخت



سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به شعار سال پلیس امنیت اقتصادی در زمینه کشف کالای قاچاق اقدامات مؤثری داشته است و می‌توان گفت از کشف کالای خرد به کالای کلان یعنی برخورد با سرشبکه های اصلی رسیده است.

وی افزود: ما در پلیس امنیت اقتصادی بیشتر به دنبال سوژه‌هایی هستیم که به صورت کلان از مرزها وارد کشور می‌شوند و با همکاری استان‌های مرزی سعی در برخورد با آنها در همان استان‌ها داریم.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، این پلیس به سمت کشف‌های سازمان یافته و برخورد با سرشبکه های اصلی رفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کشفیات سال ۱۴۰۰ چه فرقی با سال قبل داشته گفت: همانطور که گفتم کشفیات ما به سمت بارهای کلان قاچاق رفته و نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

سرهنگ ولیپور گودرزی ادامه داد: یکی از بازارهای مصرف قاچاقیان تهران و شهرهای اطرافش است. قاچاقچیان کالاها را به اینجا می‌آورند تا بتوانند به فروش برسانند اما ما به دلیل حمایت از تولید به جدیت با آنها برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به شناسنامه دار کردن انبارهای پایتخت اشاره کرد و گفت: تمام انبارهای پایتخت را به زودی شناسنامه دار می‌کنیم همچنین کالاها باید مجوز گمرک داشته باشند و در سامانه انبارها ثبت کنند. در غیر این صورت کالایی که در انباری باشد به منزله قاچاق شناسایی می‌شود و حتماً توقیف می‌شود.

سرهنگ ولیپور گودرزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قاچاق کدام از کالاها در تهران بیشتر است، گفت: ما در تهران انواع و اقسام قاچاق را داریم اما بیشتر کشفیات مربوط به پارچه و لوازم خانگی می‌شود که البته با اقدامات پلیسی در این زمینه کالاهای قاچاق در پایتخت رو به کاهش است.

وی در پایان یادآور شد: مردم می‌توانند موارد قاچاقی را که در محله و یا نزدیکی محل زندگی شأن با آن برخورد می‌کنند، به مرکز مدیریت‌های پلیس با سرشماره ۱۱۰ اطلاع دهند.



منبع:مهر