انتظامی

قصد داریم همایش کودکان سایبری در تقویم بین‌الملل پلیس ثبت شود



به گزارش خبرنگار مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا در مراسم اختتامیه دومین پویش مردمی کودکان سایبری گفت: هنگامیکه کرونا شیوع پیدا کرد، تغییرات زیادی در تمام دنیا ایجاد کرد که البته در حوزه مأموریتی ما یعنی حوزه سایبر دو اثر داشت.

وی افزود: در هم تنیدگی زندگی واقعی با زندگی سایبری بیش از پیش زیاد شد و البته مجرمان سایبری هم از این فضا سوءاستفاده‌هایی کردند.

مجید تصریح کرد: از گذشته به دنبال کور کردن نقطه ضعف‌هایی فضای سایبر بودیم که در سال ۹۸ با کمک بانک مرکزی موفق شدیم رمزهای ایستا را به رمزهای پویا تبدیل کنیم.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه رمز پویا حاصل تلاش کارآگاهان پلیس سایبری بود، گفت: در سال ۹۹ با ورود کرونا جرایم سایبری نسبت به سال ۹۸ برای اولین بار در تاریخ شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرایم علیرغم اینکه استفاده از فضای مجازی بیشتر شده بود، شدیم‌.

وی با اشاره به آموزش‌های آنلاین مدارس ادامه داد: بر اساس استاندارهای جهانی اگر تا ۱۳ سالگی هیچگونه گوشی هوشمند در اختیار کودکان قرار نگیرد بهتر است اما کرونا باعث شد کودکان برای آموزش‌های آنلاین از سنین پایین به گوشی هوشمند دست یابی داشته باشند.

مجید بیان کرد: دنبال این هستیم پویش کودکان سایبری را در تقویم بین الملل پلیس سایبری جهان قرار بدهیم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا