مهارت آموری

۸۵ درصد سربازان قمی در دوره مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند



سرهنگ محمد رضا موحد جانشین فرمانده سپاه امام علی این ابیطالب (ع) قم روز دوشنبه درجمع خبرنگاران، افزود: سربازان علاوه بر آموزش‌هایی که برای دوره سربازی می‌گذرانند،آموزش‌های عمومی پنجگانه نیز در برنامه خدمتی آنان گنجانده شده‌است. 

وی تصریح کرد: دوره‌ها به دو صورت کلاس‌های آموزشی که با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای ،جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و ورزش جوانان انجام می‌شود و کلاس‌های عملی در محیط واقعی کار است.

وی ادامه داد: سربازان درمحیط واقعی کار نزد افرادی که مشاغل تخصصی مثل تعمیرکاران، آرایشگران ،آشپزخانه، نانوایی وغیره با توجه به مشاغل و کارگاه‌هایی که موجود است، در محیط واقعی کار تحت آموزش استاد کار قرار می‌گیرند و برای آنان مدرک صادر می‌شود و بعد از آن در طول خدمت می‌تواند ادامه فعالیت دهند.

موحد گفت: در بحث مهارت آموزی کارکنان وظیفه ۲هزار و ۳۰۰ سرباز توسط سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم آموزش دیده و برای آنان  مدرک صادر شده‌است.

به گفته وی، بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری امسال سال سوم است که بحث مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح و سپاه انجام می‌دهیم و هدف‌های اصلی این برنامه یکی غنی‌سازی سربازی و ایجاد جذابیت و شادابی و همچنین ایجاد حس آرامش و امید به آینده و دوران پس از خدمت است و دیگری هدایت این ظرفیت بزرگ به سمت توسعه و اشتغال زایی و کسب و کار جوانان در آینده می‌باشد.

موحد بیان داشت: سهم ابلاغی سپاه قم در سال ۹۹ پوشش ۶۵ درصد سربازان در بحث مهارت آموزی بوده که ما موفق شدیم بیش از ۹۶ درصد از کارکنان وظیفه را پوشش دهیم .

وی یادآور شد: در سالهای ۹۷، ۹۸ و ۹۹ ،حدود ۲ هزار و ۳۰۰ سرباز در رده‌های سپاه مستقر در استان آموزش دیده و برای آنها مدرک صادر شده است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا