انتظامی

توقیف ۲۳ خودروی حامل مواد محترقه/ دستگیری ۱۱ ادمین و مدیر سایت



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در اجرای طرح ویژه پلیس برای برخورد با خرید و فروش و قاچاق مواد محترقه در آستانه چهارشنبه سوری برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های پلیس با مشارکت تمام کمیته‌های تخصصی از جمله پلیس فتا، پلیس پیشگیری، پلیس امنیت عمومی و … از هفته‌ها قبل آغاز شده و همچنان نیز ادامه خواهد داشت. از زمان اجرای این طرح تا کنون حدود دو میلیون انواع مواد محترقه اعم از مواد محترقه کم خطر و پرخطر از سوی مأموران کشف و ضبط شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین ۲۳۲ نفر نیز طی این مدت دستگیر شده‌اند که تعداد آنان در مقایسه با قبل رشدی ۴۰۰ درصدی داشته است.

رحیمی با بیان اینکه ۲۳ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است، گفت: در اجرای این طرح مأموران از ۳۹۹۴ واحد صنفی بازدید کردند که از این تعداد به ۲۱۹۵ مورد تذکر داده، از ۲۵۹ واحد صنفی تعهد گرفته و ۴۷ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه امسال پلیس تمرکز ویژه‌ای بر خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی داشت، گفت: طی این مدت ۸۴ تارنما و شبکه اجتماعی که اقدام به خرید و فروش، تبلیغ و آموزش استفاده و ساخت مواد محترقه کرده بودند مورد شناسایی قرار گرفتند. این تارنماها بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دنبال کننده داشتند.

وی ادامه داد: در این خصوص ۱۱ نفر دستگیر شدند و ۷۰ هزار عدد مواد محترقه نیز از این افراد کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اقدامات پلیس در این حوزه پیشگیرانه انجام شده است، گفت: معلوم نبود اگر این تعداد مواد محترقه که درصد قابل توجهی از آن نیز مواد محترقه خطرناک است وارد جامعه شده و به دست مصرف کنندگان که عمدتاً جوان و نوجوان هستند می‌رسید چه میزان خساراتی به این افراد و خانواده‌ها وارد می‌شد.

رحیمی با بیان اینکه اقدامات پلیس برای مبارزه با خرید و فروش مواد محترقه تعطیل نشده گفت: مأموریت‌های ما همچنان ادامه خواهد داشت. در روز چهارشنبه سوری نیز همکاران من در آماده‌باش کامل خواهند بود و از ساعت ۱۴ تا پایان مراسم در نقاط مختلف شهر به شکل محسوس و نامحسوس مستقر شده و اقدام به گشت زنی خواهند کرد.

رحیمی از خانواده‌ها نیز خواست که در این ایام نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند و گفت: متأسفانه افراد سودجو با طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه برخی مواد منفجره خطرناک نیستند جوانان و نوجوانان را ترغیب به استفاده از آن می‌کنند در حالی که گاهی ممکن است حتی یک مواد منفجره کوچک نیز اگر در جای نامناسبی استفاده شود حادثه‌ای جبران ناپذیر به وجود بیاورد. از این رو توصیه ما به خانواده‌ها این است که بر رفتار فرزندان خود در این فضا نظارت کنند.

رحیمی افزود: همچنین اگر پلیس در این ایام با افراد متخلف روبرو شود نسبت به توقیف وسایل نقلیه آنان. اقدام کرده و متخلفان را نیز بازداشت خواهد کرد. این افراد برابر هماهنگی که با دستگاه قضائی انجام گرفته تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس خواهند بود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا