انتظار مردم از کلانتری ها رفتاری حکیمانه و پاسخگو است



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از کلانتری ۲۸ صدرای شیراز اظهار داشت: مجموعه انتظامی کشور باید طوری رفتار کنند که در رسیدن به اهداف آنکه بهبود کیفیت خدمات و انجام وظایف، افزایش سطح اعتماد عمومی، افزایش سطح رضایتمندی از عملکرد پلیس و کاهش مراجعات مردمی است، بیش از پیش موفق باشیم.

وی افزود: پیشگیری از جرایم و رضایت مردم در مراجعات، وظیفه اصلی کلانتری‌ها است که رؤسا باید در این خصوص اقدامات مؤثر و مفیدی انجام دهند و در تحقق این مهم تلاش کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: افزایش میزان رضایت مندی مردم و اقتدار پلیس باعث می‌شود، امنیت و احساس آن در جامعه افزایش یابد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم وظیفه و مسئولیت بزرگی است که امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران پرچمدار آن است، اظهار داشت: انتظار مردم از کلانتری‌ها رفتاری حکیمانه و پاسخگو است.

سردار اشتری با اشاره به طراحی اقدامات فن آورانه در سطح انتظامی کشور به ویژه کلانتری‌ها گفت: در استان فارس با تلاش‌های پیشگیرانه چند ماهه اخیر طرح خوشایندسازی محیط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به صورت مطلوب اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: اینکه برخی جرایم در استان به دست خود مردم و با وساطت معتمدان و ریش سفیدان حل و فصل می‌شود نشان دهنده بهره مندی پلیس استان از سرمایه‌های اجتماعی و انسجام درون سازمانی است. اولویت خدمت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی از سوی پلیس بوده و هدف از طرح تحول کوپ این است که تمام رده‌ها از فرماندهان گرفته تا معاونان و روساء تلاش کنند کلانتری و پاسگاه‌ها که ویترین ناجا هستند را کارآمد کنند.

وی در پایان کلانتری و پاسگاه‌ها را ویترین ناجا دانست و بیان داشت: در این ویترین باید بهترین‌ها قرار گیرند و کارکنان ضمن اهتمام به رعایت مسائل معنوی نسبت به رعایت وضعیت ظاهری توجه داشته باشند.



منبع:مهر