انهدام باند بزرگ گوشی قاپی در پایتخت/دستگیری ۴۲ دلال ارز



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی، روز سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ششمین مرحله طرح کاشف آگاهی پایتخت در سال ۱۴۰۰ گفت: در این مرحله از طرح کاشف ۳۱۰ نفر از متهمینی که در سرقت‌های زورگیری، کیف قاپی، گوشی قابی و…، دستگیر شدند.

وی افزود: حدود ۱۰ مورد قاتل و تعدادی آدم ربا و متجاوز به عنف هم دستگیر شدند.

رحیمی بیان کرد: از تعداد ۳۱۰ متهمی که دستگیر شدند ۳۴ نفر محکوم متواری دادسرا بودند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: در حوزه جعل و کلاهبرداری ۷۰ نفر دستگیر شدند. همچنین ۶۱ باند متلاشی شدند.

رحیمی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۲۷ فقره سرقت کشف شد و ۱۹۲ نفر از محکومینی که دستگیر شدند سابقه دار بودند.

وی، به مهم‌ترین پرونده‌ها در این طرح اشاره و عنوان کرد: در این طرح باند آدم‌ربایان که یک کارخانه‌دار مهم را با استفاده از سلاح ربوده و به دنبال اخاذی از این فرد بودند، بازداشت شدند.

این مقام انتظامی افزود: باند مسلح معروف به «کونانی» را بازداشت کردیم، این افراد در ویلای خود زندگی می‌کردند که منهدم شدند.

رحیمی با اشاره به به انهدام باند بزرگ گوشی قاپی، از بازداشت سارقان مغازه‌های بازار تهران خبر داد و افزود: در دو هفته اخیر فعالیت اخلالگران ارزی زیاد شد که ۴۲ نفر از اخلال‌گران ارزی بازداشت شدند و بیش از ۵۵ میلیارد تومان طلای آب شده و ارز از آنها کشف شده است.

به گفته وی، در فضای مجازی نیز ۲۰ سایت و کانال درباره معاملات فردایی احضار شدند.

این مقام انتظامی متذکر شد: در سال جاری پلیس امنیت اقتصادی در تهران اقدام جهادی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و با مبارزه با قاچاقچیان کالا انجام می‌دهد که در همین طرح بالغ بر دو میلیون کالای قاچاق کشف و ۴۱ سرشاخه اصلی در این رابطه بازداشت شدند.



منبع:مهر