انتظامی

خداحافظی با جریمه‌های یک میلیونی/ ابهام در اجرای قرنطینه هوشمند



به گزارش خبرنگار مهر، جریمه‌های کرونایی در جاده‌ها طرحی بود برای کاهش سفر در ایام کرونایی، بر اساس این طرح خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی از شهرها با وضعیت قرمز کرونایی یک میلیون و از شهرها با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال داشت.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی کشور با عبور از موج پنجم کرونا، هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی برای ترددهای غیرمجاز جاده‌ای نداریم؛ بر اساس این رنگ بندی، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، طبس، نهبندان (خراسان جنوبی)، بافت، زرند، سیرجان (کرمان)، بافق، بهاباد (یزد) در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند. خارج شدن تمامی شهرها از وضعیت قرمز و واکسینه شدن اکثر افراد به معنی مجاز شدن سفر نیست چراکه کرونا همچنان در کشور وجود دارد و جان هموطنان را می‌گیرد.

پلیس: دیگر جریمه یک میلیون تومانی نداریم / ‏‬ هنوز چیزی در مورد قرنطینه هوشمند به پلیس اعلام نشده است

سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور در گفت و گو با خبرنگار مهر با تأیید این خبر گفت: همانگونه که اعلام شد تنها ۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و خوشبختانه هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی نداریم و فقط جریمه‌های ۵۰۰ تومانی شهرهای نارنجی پا برجا است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قرنطینه هوشمند به پلیس اعلام شده یا خیر، گفت: هنوز از جزئیات این طرح چیزی به پلیس اعلام نشده و مبنای محدودیت‌های جاده‌ای همان طرح قبلی که بر اساس رنگ بندی جریمه اعمال میش شد، است.

قرنطینه هوشمند همچنان مبهم است / اجرا از ۲۱ آذر یا ۲۹ آذر؟

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ از اجرای قرنطینه هوشمند در مرحله‌های مختلف خبر داد و گفت: از یکشنبه هفته آینده (۲۱ آذرماه ۱۴۰۰) در قالب پنج مرحله به صورت یک هفته در میان ابتدا در سازمان‌های اجرایی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: پس از اجرای این طرح در سازمان‌های اجرایی؛ این طرح در بخش حمل و نقل عمومی و اصناف و سایر مراکز خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.

البته عصر همان روز اطلاعیه ای از سوی کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر شد، در این اطلاعیه آمده بود «این طرح به صورت فازبندی اجرا می‌شود و شامل دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت‌های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری می‌شود، همچنین زمان آغاز فاز مرحله اول این طرح یکشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ است، همچنین حدفاصل زمان فازبندی برای اجرای هر یک از مراحل پنجگانه یک هفته است.»

همین تناقض در زمان اجرای قرنطینه هوشمند برای شکست موفقیتی که مهار موج پنجم به دست آمده است کفایت می‌کند؛ البته اگر قرار باشد این طرح به صورت جدی اجرا شود باید جزئیات آن هرچه سریع‌تر به واحدهای اجرایی اعلام شود تا با اطلاع رسانی‌های به موقع باعث نارضایتی مردم نشوند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا