انتظامی

افزایش ۱۱ درصدی فوتی‌های تصادفات/ اسقاط‌ها صوری است



به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما در جاده‌ها یک پوشش نسبی داریم، پوشش پلیس در شهرها از ۴۰ به ۴۵ درصد و در جاده‌ها از ۳۰ به ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی است، اظهار کرد: ما بر اساس قانون چند مأموریت از جمله مدیریت بر ترافیک را در هزار و ۱۴۷ شهر کشور برعهده داریم.

رئیس پلیس راهور با اشاره به وجود ۳۸ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه در کشور، افزود: تقریباً ۳۴ درصد از سوانح رانندگی در جاده‌ها روی می‌دهد اما ۷۳ درصد جان‌باختگان در سوانح رانندگی جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: بیش از چهار و ۶۰۰ دوربین جاده‌ای و پنج هزار و ۳۰۰ دوربین شهری داریم اما توسعه دوربین‌ها ضرورت دارد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در سال ۹۸، تعداد ۱۵ هزار و ۳۹۶ نفر در شهرها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند، یعنی ۴.۲ نفر کاهش نسب به سال ۹۸ داشتیم.

هادیانفر متذکر شد: در یک میلیارد پیمایش از ۳۳ نفر کشته در تصادفات به ۳۰ نفر کاهش داشته ایم. امیدواریم این شرایط را در سال ۱۴۰۰ هم تجربه کنیم.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال روند مطلوبی در تصادفات و جان باختگان تصادفات نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فرسوده هستند.

این مقام انتظامی یادآور شد: آن چیزی که به صورت اسقاط اکنون انجام می‌شود صوری است نه واقعی، این اسقاط‌ها واقعی نیست و روند درستی ندارد و تنها حواله باطل می‌شود.

هادیانفر تصریح کرد: بیش از ۵.۴ میلیارد تردد در جاده‌ها داشتیم یعنی ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم. تهران، مازندران، البرز، گیلان و فارس بیشترین ترددها را داشته است.

رئیس پلیس راهور افزود: در سال ۱۴۰۰، سرعت غیرمجاز ۳۵ درصد افزایش داشته است، عدم رعایت فاصله طولی ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۷۷۴ نفر فوتی در سال ۹۹ داشته ایم که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است. یعنی ۱۱.۷ افزایش فوتی‌های تصادفات داشته ایم. البته ترددها نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: سالانه ۳۰۱ هزار نفر در تصادفات مجروح، مصدوم و یا معلول شده اند که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۲۴۸ هزار نفر رسیده است.

هادیانفر گفت: در خصوص عمده ترین علل تصادف مهمترین عامل عدم توجه به جلو با ۳۸ درصد است ۱۹.۵ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۹.۱ درصد عدم کنترل وسایل نقلیه است.

به، گفته وی فوتی‌ها در تصادفات، ۳۲.۸ درصد مربوط به سرنشینان وسیله نقلیه، ۲۴.۵ درصد مربوط به رانندگان، ۲۳.۳ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران و ۱۹.۴ درصد عابرین پیاده هستند؛ ۵۱ درصد فوتی‌ها در سر صحنه فوت می‌کنند و ۶ درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: ۲۷ درصد تصادفات مربوط به واژگونی است که ۸۵ درصد در جاده ها و ۱۵ درصد در شهرها رخ می دهد.

هادیانفر بیا: کرد بیشترین جان باختگان تصادف را در شهریور و مهرماه داشته ایم، البته در این ۲ ماه بیشترین افزایش سفر را داشته ایم.

رییس پلیس راهور بیان کرد: هزار و ۵۰۲ نفر از افرادی که در تصادفات جان خود را از دست داده اند در ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز دچار حادثه شده اند.

وی اظهار کرد: ناوگان عمومی بیش از ۸۰ درصد فرسوده هستند، بیش از ۸۰ درصد از راه های روستایی و اصلی دو طرفه است، باید مسیرهای اصلی جدا و امن شوند.

هادیانفر گفت: در مجموع ۸ درصد افزایش برخورد با تخلفات را داشته ایم و در تخلفات حادثه ساز ۱۰ درصد افزایش برخورد با این تخلفات را داشته ایم.

وی با اشاره با به بحث وصول جرایم ادامه داد: در سال ۹۹ ما ۷۱ درصد وصول جرایم را داشتیم و در سال ۱۴۰۰ جرایم ۷۸ درصد وصول شده است. یعنی ۷ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته ایم؛ البته طرح بخشودگی دو برابری جرایم بی تاثیر در افزایش وصول جرایم نبوده است.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: تقریباً یک‌میلیون و ۳۷۰ هزار خودرو جرائم بالای یک میلیون تومان دارند که برای مالکان آن‌ها سه مرحله پیامک زده شده و برابر قانون باید این خودروها توقیف شوند.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: برای تمام افرادی که دارای خودرو و موتورسیکلت هستند دو مرحله پیامک می زنیم، پیامک اول به معنی رویت تخلف و بررسی آن است.

در حال تکمیل…



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا