برف و کولاک کدام جاده ها را بسته است/توصیه پلیس به هموطنان



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد شیرانی، به تشریح وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور پرداخت و از انسداد محور زنجان-طارم به علت بارش برف و کولاک، محور هندیجان-دیلم به علت بارش باران و آب گرفتگی، محور جدید هشتگرد-طالقان به علت بارش برف و کولاک همچنین آزادراه تهران-شمال، محور کرج-چالوس به علت بارش باران و سیلاب خبر داد و گفت: برای این محور مسدود مسیر جایگزین محورهای هراز و فیروزکوه پیشنهاد می‌شود.

وی از هموطنانی که قصد سفر در جاده‌ها را دارند خواست، به آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط برفی و به همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر از الزامات رانندگی توجه داشته باشند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بر رعایت احتیاط در رانندگی و همچنین رانندگی با سرعت مطمئنه در این شرایط تاکید کرد.

شیرانی وضعیت تردد در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت و سایر محورهای اصلی کشور را روان در جریان عنوان کرد و گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، زنجان، قزوین، قم، مازندران، مرکزی، همدان و کردستان گزارش شده است.

وی ادامه داد: در برخی از محورهای استان‌های اصفهان، تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان به دلیل باران لغزندگی وجود دارد.

شیرانی گفت: محور کردستان سروآباد-پاوه (گردنه تته) نیز به علت بارش برف مسدود شد.



منبع:مهر