انتظامی

از کشف ۵۰ میلیاردی ادکلن‌های تقلبی تا کشف ۴۹۰ عدد عینک قاچاق


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۵۰ میلیاردی ادکلن تقلبی در جنوب تهران

سرهنگ نادر مرادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: روز گذشته، در پی اعلام گزارشی مبنی بر فروش ادکلن های تقلبی در یک کارگاه تولیدی غیرمجاز، بلافاصله مراتب در دستور کار تیمی از مأموران نظارت بر اماکن عمومی تهران قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات میدانی و رصدهای اطلاعاتی، با هماهنگی‌های قضائی، تیمی از مأموران این پلیس به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تهران به کارگاه تولیدی اعزام در بازرسی از این محل ۲ هزار و ۵۳۴ عدد شیشه ادکلن با لیبل و پلمپ‌های تقلبی کشف شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متصدی این واحد صنفی به بزه ارتکابی با همکاری همدستش اعتراف و اظهار کرد، با تهیه و خرید چندین دستگاه لیبل زن و دستگاه پلمب، شیشه‌های خالی را با مواد اولیه و اسانس تقلبی پر و در قالب برندهای معروف روانه بازار می کرده است.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، بیان داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای تقلبی کشف شده را حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران، در پایان با تأکید بر عزم همگانی پلیس در مبارزه با کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی غیرمجاز و همچنین واحدهای صنفی متخلف، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را در این خصوص از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

اعتراف یک زوج به ۱۰ فقره سرقت منزل

سرهنگ کارآگاه وحید ذاکری بیان داشت: در پی وقوع سرقت منزل در سطح حوزه استحفاظی پایگاه دهم پلیس آگاهی در اردیبهشت ماه سال جاری با شیوه و شگرد جدید توسط یک مرد و یک خانم مراتب پی جویی و کشف جرم در دستور کار کارآگاهان پایگاه دهم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کارآگاهان با حضور در محل‌های سرقت و بررسی شیوه و شگرد سارقان در نهایت با بهره گیری اقدامات پلیسی، هویت سارقان بنامان کریم ۳۶ ساله و همسرش به نام فرزانه ۳۴ ساله را شناسایی کردند.

رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با تلاش کارآگاهان و با هماهنگی قضائی، متهمان در بیست و چهارم اردیبهشت در محل سکونت جدیدشان در محدوده ” مرتضی گرد” شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به این پایگاه، به بیش از ۱۰ فقره سرقت منزل با شیوه و شگرد یکسان اعتراف کردند.

سرهنگ ذاکری در پایان گفت: در ادامه پی جویی انتظامی تعدادی از اموال مسروقه شامل لوازم خانگی، البسه، زیور آلات و نقره جات در منزل یکی از بستگان آنان در شهر ری کشف و تلاش برای شناسایی مالخر و سایر مال باختگان ادامه دارد.

کشف ۱۳ کیلو هروئین در شرق تهران

سرهنگ صادق ضرونی اظهار داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۰۶ نامجو حین گشت زنی و پیشگیری از سرقت در محله نامجو به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش که در حال پرسه زنی بوده مشکوک می‌شوند و جهت بررسی به متهمان مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه متهمان با روئیت مأموران با سرعت به صورت خلاف جهت در خیابان از محل متواری می‌شوند و شئی را داخل پیاده رو پرتاب کردند افزود: در تعقیب و گریز صورت گرفته با توجه به ترافیک موجود متهمان متواری شدند و در بررسی بسته پرتاب شده توسط متهمان مشخص شد تعداد ۱۳ بسته یک کیلویی مواد مخدر از نوع هروئین به وزن ۱۳ کیلو گرم به صورت پلمپ است.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران در ادامه افزود: تحقیقات و پی جویی های انتظامی جهت شناسایی و دستگیری ادامه دارد.

کشف ۴۹۰ عدد عینک قاچاق در شرق تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۲۸ تهران نو حین گشت زنی در محله ” تهران نو ” به فردی که با در دست داشتن کارتنی با وزن ظاهراً زیاد در حال تردد بود و منتظر خودرو برای ترک محل بود، مشکوک می‌شوند و جهت بررسی بیشتر به این فرد مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مأموران به متهم مراجعه که متهم با مشاهده مأموران کارتن همراه خود را رها کرده و به صورت پیاده متواری شد افزود: در یک تعقیب و گریز متهم زمین گیر و دستگیر شد و در بررسی داخل کارتن تعداد ۴۹۰ عدد انواع عینک آفتابی خارجی و قاچاق کشف که متهم هیچگونه مدارکی در این خصوص ارائه نکرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۷ ساله که خود را تبعه کشور همسایه معرفی کرد در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و توزیع عینک آفتابی خارجی که از یکی از استان‌های غربی کشور تحویل و قصد توزیع و فروش در بازار تهران را داشت معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور می‌باشد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا