مهارت آموری

بهره گیری از فناوری های نوین در تسریع رسیدگی به درخواست های مشمولان



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس،  سردار تقی مهری افزود: ارائه خدمات الکترونیک در سازمان وظیفه عمومی با ورود سامانه های رایانه ای و راه اندازی سامانه جامع وظیفه عمومی از اواخر سال ۱۳۸۳ آغاز و تاکنون سیر تحول شگرفی را سپری نموده است. این موضوع سازمان وظیفه عمومی را به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در عرصه مکانیزاسیون اداری و همچنین ارائه خدمات الکترونیک معرفی نموده است.

وی گفت: ارائه خدمات الکترونیکی سازمان به مشمولان و خانواده های آن ها موجب تسریع در خدمات دهی، گزارش گیری با دقت بالاتر و رصد فعالیت های سازمانی با هدف ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات رسانی و اطلاع رسانی جامع در حوزه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی  را به همراه داشته است.

سردار مهری با بیان اینکه به کارگیری فناوری های نوین در خدمات رسانی از اولویت های سازمان وظیفه عمومی ناجاست، افزود : توانسته ایم با به کارگیری فناوری های نوین فرصتی فراهم کنیم تا مشمولان بتوانند در بستر اینترنت درخواست های خود را در زمینه های خروج از کشور، ثبت معافیت تحصیلی، استعلام وضعیت، تمدید و تعجیل را پیگیری کنند.

وی از کاهش مراجعات حضوری به این سازمان خبر داد و گفت: بازنگری فرآیند انواع معافیت های سربازی، به کارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان و ارتباط سیستمی پزشکان معاین با دفاتر پلیس+۱۰، ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت احوال، سامانه خروج ازکشور و معافیت تحصیلی در بستر اینترنت تاثیر به سزایی در تسریع رسیدگی به درخواست های مشمولان داشته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهار داشت: یکی از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده های آن ها در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی خدمات مشاوره ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir  و پایگاه فرهنگی سرباز www.vazifeh.ir  است که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانواده های آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده است.

وی افزود: همچنین مشمولان در سراسر کشور می توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماه ۰۹۶۴۸۰ به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات وظیفه عمومی مطلع شده و در صورت نیاز به مشاوره تخصصی از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی  در سراسر کشور تماس بگیرند.

سردار مهری گفت: یکی از دغدغه های مسئولان بهره وری تخصصی و ارتقاء سربازان در نیروهای مسلح است که توانسته ایم با ایجاد سامانه ثبت رزومه تخصصی مشمولان متقاضی اعزام به خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، از توانایی های سربازان در عرصه های مختلف کشور از جمله علمی، دفاعی، امنیتی و انتظامی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم، ثبت ۲۶ مورد از امور وظیفه عمومی از جمله ثبت درخواست اعزام به خدمت و معافیت ها، تمدید و تعجیل تاریخ اعزام به خدمت، اصالت کارت ها، توجیه غیبت، اصلاح نشانی محل سکونت و … در سراسر کشور به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) واگذار شده که  این اقدام، صرفه جویی در وقت و هزینه مشمولان را به همراه داشته است.

۱۳۵۲

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا