آخرین اخبارانتظامیخبر ویژهفروش سربازیمشمولان خارج کشورمشولان غایب

با مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد خدمت سربازی مخالفم/ طرح جامع برای ساماندهی سربازی داریم

وحید جلال زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه از ابتدای مجلس یازدهم بررسی طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار دارد، گفت: از سال ۱۳۵۰ تا امروز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر غایب از خدمت سربازی داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد : بعد از تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه غایبان خدمت سربازی می‌توانند برخی مدارک را اخذ کنند، تعداد غایبان از خدمت سربازی سیر صعودی پیدا کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: سه طرح از طرف نمایندگان در خصوص خدمت سربازی به کمیسیون ارجاع شده است. کمیته دفاعی کمیسیون در حال بررسی این طرح با حضور نمایندگان ستادکل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و مرکز پژوهش ها است. در این طرح ها موضوع معافیت خرید و حقوق سربازان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ارائه کارت رایگان خرید خدمت سربازی و یا فروش خدمت سربازی که طی دو روز گذشته در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید، غیرکارشناسی است. حتماً در صحن علنی مجلس با این موضوع مخالفت می‌کنم.

جلال زاده تاکید کرد: لایحه بودجه سالانه است و فقط پیرامون احکامی که برای یک سال قابلیت اجرا دارند در این لایحه تصمیم گیری می‌شود به عنوان مثال در لایحه بودجه ۱۴۰۰  در مورد  همسان سازی حقوق بازنشستگان برای یک سال تصمیم گرفته شد و همین موضوع مشکل ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تصمیم گیری در مورد خدمت سربازی در لایحه بودجه اشتباه است و جای بررسی موضوع در لایحه بودجه نیست. باید در قانون جامع نظام وظیفه در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.

جلال‌زاده تاکید کرد: قطعاً ستاد کل نیروهای مسلح با فروش سربازی مخالف است و بعید می‌دانم با ارائه کارت رایگان معافیت خدمت سربازی نیز موافق باشند.

وی تاکید کرد: با فروش خدمت سربازی با این ارقام قطعاً مخالف هستم و معتقدم این اقدامات از نظر اجتماعی آثار نامطلوبی خواهد داشت.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا