آخرین اخبارانتظامیمهارت آموری

رسانه‌ها پیش‌قراولان و سربازان نهضت اطلاع‌رسانی و روشنگری هستند



به گزارش خبرنگار مهر مستقر در نمایشگاه رسانه‌های ایران، سردار «موسی کمالی» مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در غرفه مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نهضت مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح راه انداخته‌ایم و بنا داریم تا با کار عملی، تبلیغی و ترویجی را در کشور راه بیندازیم.

وی عنوان کرد: می‌خواهیم این پیام را به جامعه بدهیم که خانواده‌ها و جوانان صرفاً به‌دنبال مدرک‌گرایی نباشند بلکه مترصد آموزش یک کار و مهارت باشند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح افزود: تاکنون با ۲۶ دستگاه متولی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با مهارت‌آموزی تفاهم‌نامه‌های امضا کردیم تا به سربازان در نیروهای مسلح این مهارت‌ها را بیاموزند.

سردار کمالی با اعلام اینکه در کمتر از شش‌سال گذشته به بیش از یک‌میلیون و ۴۵٠ هزار نفر از سربازان آموزش دادیم، افزود: با مهارت‌آموزی و آموزش این سربازان آن‌ها موفق شدند پس از پایان خدمت وارد بازار کار شوند.

کمالی گفت: شعار ما این است که هر جوانی که وارد خدمت سربازی می‌شود در این دوره کار بیاموزد و از نیروهای مسلح ترخیص شود.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: همیشه گفتم رسانه‌ها پیش‌قراولان و سربازان نهضت اطلاع‌رسانی و روشنگری هستند با توجه به اینکه کنون مدرک‌گرایی به‌ناحق جایگاه بالایی را به دست آورده رسانه‌ها می‌توانند در فرهنگ‌سازی کمک کنند تا جوانان به سمت مهارت‌آموزی بروند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها می‌توانند عملکرد ما را در حوزه مهارت‌آموزی سربازان به اطلاع جامعه برسانند تا سربازان بدانند این دوره یک خدمت متقابل است و جوان که وارد نیروهای مسلح می‌شود و هدف او حفظ استقلال تمامیت‌ارضی کشور و خدمت به آن است به طور متقابل نیروهای مسلح نیز خدماتی به او ارائه می‌دهند تا او بتواند حرفه‌ای بیاموزد.

وی درباره برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران پس از شش‌سال وقفه از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و گسترش این نمایشگاه گفت: قشر رسانه‌ای که به‌عنوان پیش‌قراولان نهضت اطلاع‌رسانی و روشنگری مردم هستند خودشان همیشه مظلوم هستند و معتقدم این نمایشگاه لازم است که هرسال با امکانات بیشتری برگزار شود و اطلاع‌رسانی بیش‌تری نسبت به برگزاری آن اتفاق بیفتد تا مردم جامعه بدانند یک خبرنگار برای اطلاع‌رسانی و تولید یک خبر چه میزان متحمل زحمت می‌شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از یک‌شنبه، ٢٩ بهمن آغاز شده، تا فردا (چهارشنبه، دوم اسفند) در مصلی امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا