تا سلیمانی شدن کیلومترها فاصله داریم



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا ادیانی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ره آورد پیاده روی اربعین حسینی و گرامیداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین اولین سالگرد ارتحال علامه بصیر آیت الله مصباح (ره) در جمع کارکنان ستاد سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور بیان کرد: آیت الله مصباح دست پرورده مکتب امام صادق (ع) و حکیم وارسته و عمیق در مبانی دینی و یک مجاهد پارسا و اهل سلوک و معرفت توحیدی است که همانند استاد مطهری مروج اسلام ناب محمدی (ص) بود که این نوع گرایش باعث کینه و عداوت و به خطر انداختن مواضع استکبار و ایادی داخلی اش می‌شد.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به سالروز شهادت سردار دل‌ها بیان داشت: حاج قاسم دو ویژگی داشت که یکی اخلاص بود و دیگری عشق و دلدادگی و توسل به اهل بیت به خصوص صدیقه اطهر (س).

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به بهانه فعالیت اجتماعی و اهتمام به امور مسلمانان از معنویت غفلت نکرد، ادامه داد: برخی می‌گویند معنویت و دینداری با فعالیت‌های اجتماعی سازگاری ندارد اما حاج قاسم معنویت را با فعالیت‌های اجتماعی در آمیخت؛ معنویتی که حضرت آقا می‌فرمایند باید آدم را برای حضور در میدان و دفاع از اسلام و نظام سراسیمه کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور با اشاره به اینکه ما تا سلیمانی شدن کیلومترها فاصله داریم، تاکید کرد: به فرمایش حضرت آقا می‌بایست حاج قاسم را باید به عنوان یک مکتب نگاه کرد نه به عنوان یک شخص یا فرد. ما هرچقدر مکتب سلیمانی‌ها را در انتظامی کشور بسط و گسترش دهیم به تربیت پلیس تراز انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم.

ادیانی ادامه داد: ما باید اخلاص، معنویت، برای خدا کار کردن را در انتظامی نهادینه کنیم. ما باید به سطحی از معنویت در انتظامی برسیم که صیانت کننده و نگهدارنده بوده و جلوی وسوسه‌های خناس‌ها را بگیرد؛ دست مأمور ما را پاک نگه دارد و سر سفره اهل بیت بنشاند که در میان توسل به اهل بیت به نظر می‌رسد که توسل به امام حسین (ع) و صدیقه اطهر (س) کیمیاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور خطاب به دست اندرکاران این مراسم گفت: این قبیل جشنواره‌ها که بتوانند معنویت انتظامی جمهوری اسلامی ایران را افزایش و ذهن مخاطبان را با مفاهیم معنوی، ارزشی و روحانی در هر سطحی مثلاً در حد یک بیت شعر و یا نقاشی و یا هر چیزی که مخاطب ما را به فعالیت دینی وا دارد، کار با ارزشی است و استمرار آن قطعاً ثمربخش است.



منبع:مهر