مهارت آموری

۷۰درصد سربازان در استان بوشهر مشمول مهارت‌آموزی هستند



به گزارش ایرنا، سردار خلیل واعظی روز شنبه در نشست قرارگاه مهارت آموزی استان بوشهر که بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانده مرکزی قرارگاه مهارت آموزی کشور برگزار شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم تا سال ۱۴۰۱ همه سربازان زیر پوشش طرح مهارت‌آموزی قرار بگیرند و آموختن مهارت برای همه آنها الزامی و اجباری شود.

وی بیان کرد: مهارت‌آموزی یعنی اینکه جوانی که وارد خدمت سربازی می‌شود در کنار آموزش مهارت‌های دفاعی و امنیتی که وظیفه اصلی هر سرباز است، توانایی لازم برای انجام یک کار را با بالاترین کیفیت یاد بگیرد.

واعظی اضافه کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال جدید، بسیار موثر است.

وی مهم‌ترین خلا جامعه امروز را نداشتن مهارت عنوان کرد و یادآور شد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصادی و رفع نگرانی‌های اشتغال است به همین دلیل جوانان را باید بیشتر با روش‌های کارآفرینی آشنا کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: ۲ سال فرصت مناسبی است تا هر شخصی بتواند یک مهارت فنی بیاموزد؛ بویژه اگر این مدت در دوره خدمت مقدس سربازی باشد برهمین اساس با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی قرارگاه مهارت آموزی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، یگان‌های نظامی هر جا بتوانند حداقل ۹ نفر از سربازان را در یک مهارت ثبت نام کند سازمان فنی و حرفه ای برای آنها کلاس برگزار می‌کند در صورتی که استاندارد تعداد افراد شرکت کننده در هر کلاس بیشتر از این تعداد است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: دوران مقدس سربازی فرصت بی نظیری است که جوانان با کسب مهارت‌ها و افزایش توانمندی‌های خود، آمادگی مسئولیت پذیری اجتماعی و ورود به عرصه تولید اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در جامعه را کسب کنند.

عبدالمجید دراهکی افزود: ۲۰۰ حرفه مهارتی بر اساس ظرفیت‌ها در یگان‌های نظامی استان بوشهر ارایه می‌شود بر همین اساس افزایش بهره‌وری کارکنان وظیفه و اشتغال پذیری سربازان پس از دوران خدمت، توانایی برخورداری از فرصت‌های اشتغال و به تبع برخورداری از مهارت‌های فنی ضمن خدمت از مهمترین هدف‌های برنامه مهارت آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح  است.

وی بر ادامه و ارتقای همکاری بین قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و حل مشکلات موجود تاکید کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به اینکه اراده بر این است که تا ۲ سال آینده تمام سربازان گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای دریافت کنند، افزود: ارتقای بهره‌وری کارکنان نیروهای مسلح در مسیر اجرای مأموریت‌های خود و افزایش اشتغال پذیری سربازان از هدف‌های این اداره کل در قرارگاه مهارت آموزی سربازان است.

وی یادآورشد: براساس تعهد ایجاد شده امسال باید پنج هزار سرباز در یگان‌های نیروهای مسلح موجود در استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه ای را فرا بگیرند که تاکنون ۲هزار و ۱۰۰ سرباز زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

دراهکی گفت: در سه سال گذشته ۱۴هزار و ۱۰۰ سرباز وظیفه در استان بوشهر زیر پوشش مهارت‌های فنی و حرفه ای قرار گرفته‌اند. 

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا