انتظامی

از غافلگیری آدم ربایان توسط پلیس تا کلاهبرداری یک تاجر پارچه


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

غافلگیری آدم ربایان با سرعت عمل پلیس

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: شامگاه چهارشنبه، بیستم بهمن ماه جاری در پی اعلام ربودن یک مرد ۴۵ ساله و تقاضای مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به ازای آزادی فرد ربوده شده، مأموران کلانتری عباس آباد بلافاصله وارد عمل شدند. در رصد دوربین‌های جغرافیای محل جرم مشخص شد که فرد ربوده شده توسط راننده و ۳ سرنشین یک دستگاه خودروی سواری در محدوده خیابان سلیمان خاطر ربوده شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه تحقیقات اولیه در راستای شناسایی هویت متهمان انجام شد، ادامه داد: ۲ تن از آنها که به همراه فرد ربوده شده در محلی برای دریافت وجه حاضر شده بودند، در یک عملیات پلیسی در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر و گروگان آزاد شد. تحقیقات پلیس در خصوص علت و انگیزه آدم ربایان و دستگیری دیگر افراد دخیل در این مورد ادامه دارد.

تاجر پارچه یا کلاهبردار اینترنتی

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد قصد سرمایه گذاری در زمینه تجارت در فضای مجازی را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. پرونده اولیه تشکیل شد و شاکی در اظهاراتش عنوان داشت مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی مشغول جستجو بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم، این فرد خود را از تجار معروف پارچه معرفی کرد و مدعی بود با سرمایه گذاری در این زمینه می‌توانم ظرف مدت کوتاهی به سود بالایی برسم.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهار داشت پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی به من پیشنهاد سرمایه گذاری در تجارت پارچه را داد و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم مبلغ ۵ میلیارد ریال به حساب وی واریز کردم اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: بررسی موضوع کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضائی متهم در یکی از مناطق شرق تهران دستگیر شد. مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس جرم خود را پذیرفت و پرده از نحوه اعمال مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی کلاهبرداری حدود ۵ میلیارد ریال برآورد شد توصیه کرد: به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل از هرگونه واریز وجه خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.

دستگیری باند سارقان خودرو

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: در پی افزایش سرقت خودرو در محله خاوران عملیات کلانتری ۱۵۹ بی سیم گشت زنی‌های هدفمند را افزایش تا اینکه روز گذشته در حین گشت زنی به راننده یک دستگاه خودروی سواری با ۲ سرنشین خانم و آقا مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری در ابتدا شماره پلاک خودرو را استعلام و مشخص شد خودرو سرقتی بوده و سابقه سرقت دارد افزود: مأموران سارقان را زیر نظر گرفته و مشاهده می‌کنند یکی از نفرات از خودرو پیاده و در حال تلاش برای بازکردن درب خودروی پارک شده است که بلافاصله سارقان را غافلگیر و دستگیر می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی اولیه از خودرو سارقان یک دستگاه تلفن همراه سرقتی و مدارک خودروهای مال باختگان و آلات و ادوات سرقت از جمله انواع پیچ گوشتی و سوئیچ خودروهای مختلف کشف و متهمان که مرد و یک زن بودند در تحقیقات اولیه به سرقت خودرو معترف وبا شناسایی مالک خودرو، به کلانتری دعوت شد. تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

دستگیری باند موبایل قاپ محله تجریش

سرهنگ علی اصغر خانی اظهار داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان توسط موتورسواران ناشناس در محله تجریش مراتب در دستور کار عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری ۱۰۱ حین گشت زنی در محله تجریش ۳ موتورسوار که با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت به صورت بی هدف در حال پرسه زنی بودند مشکوک می‌شوند افزود: با مراقبت‌های ویژه موتورسواران قصد موبایل قاپی از شهروندی را داشتند که با مشاهده مأموران با سرعت و خلاف جهت از محل متواری و در یک تعقیب و گریز سارقان زمین گیر و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی بدنی از سارقان ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و متهمان در کلانتری به بزه انتسابی با همکاری یکدیگر معترف و ۱۱ فقره سرقت تلفن همراه با همکاری معترف شدند.

رئیس کلانتری ۱۰۱ تجریش تصریح کرد: تا کنون کلیه مال باختگان شناسایی و با تجمیع پرونده‌های مشابه متهمان به همراه پرونده‌های تشکیل شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند. تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا