مهارت آموری

مشمولان غایب خود معرف در اولویت اشتغال قرار دارند



به گزارش ایرنا، سرهنگ علی مجیدی روز یکشنبه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان اظهار داشت: بر اساس تصمیمات سازمان وظیفه عمومی ناجا مشمولانی که یک سال و بیشتر از غیبت آنان سپری شده است در طول دوره ضرورت در اولویت دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

وی اضافه کرد: در استان کردستان نیز با هماهنگی شورای اشتغال استان به ریاست معاون استاندار تصمیم بر آن شد که این افراد پس از اخذ گواهی‌های مهارتی و اتمام دوره ضرورت از اولویت ویژه‌ای در مشغول بکار شدن در واحدهای بخش خصوصی باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: همچنین سازمان وظیفه عمومی ناجا از آذر ماه طرح تشویقی اعزام به خدمت مشمولان غایب بیشتر از یکسال را آغاز کرده که از جمله مشوقات این طرح تعیین محل خدمتی مشمولان در استان و شهرستان محل سکونت آنان است.

وی خاطر نشان کرد: این مشمولان در صورت تاهل از ۲ ماه کسر خدمت و برای هر فرزند از سه ماه کسر خدمت بهره‌مند خواهند بود.

سرهنگ مجیدی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰۰ کردستانی از این طرح استفاده کرده اند افزود: در چند دوره اعزام به خدمت مشمولان حدود ۳۰ درصد اعزامی‌ها شامل مشمولان غایب بیشتر از یکسال بودند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: واحدهای تولیدی و صنفی که اقدام به بکارگیری مشمولان غایب کنند بار اول ۱۶۳ میلیون ریال (هزینه یک سرباز در هر سال) و بار دوم و بیشتر سه برابر این میزان جریمه نقدی می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون وظیفه عمومی به همراه پلیس امکان گروهی را تشکیل داده و اقدام به بازرسی واحدهای صنفی و تولیدی سطح استان می کند و تا کنون نیز برخی از واحدهای متخلف را شناسایی و پرونده آنان را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا