آخرین اخبار

از جشنواره جوان سرباز فراجا تا ماجرای برتری سربازی با پای شکسته


به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز فراجا با حضور هیأت رئیسه فراجا سردار ابراهیم کریمی معاون نیروی انسانی فراجا، سردار شرفی جانشین هماهنگ کننده فراجا، سردار محمد جواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، روز یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این مراسم سربازانی از ستاد مرزبانی، پاسداری فراجا، بیمارستان، زندان‌ها، راهور و… دیده می‌شد که از ۳۰ سرباز نمونه در حوزه‌های مختلف مبارزه با کالای قاچاق و و کشف مواد مخدر، مسئولیت پذیری در محل خدمت و حسن انجام وظیفه، امور فرهنگی و تبلیغاتی، ثبت اختراع و… قدردانی شد.

همچنین علاوه بر سربازان در این مراسم خانواده‌های سربازانی که در حین خدمت به شهادت رسیدند هم حضور داشتند که آنها تقدیر شد.

از جشنواره جوان سرباز فراجا تا ماجرای برتری سربازی با پای شکسته

سردار محمد جواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در ادامه شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز فراجا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ۱۴ سال است که جشنواره سرباز جوان در حال برگزاری است که از سال ۸۸ شروع شده و هر ساله در این جشنواره منتخبین شهرستان و استان‌ها و هر سازمان در ۱۱ رشته برگزیدگان انتخاب و جوایزی اهدا می‌شود.

وی گفت: امروز جوانان ما در سربازی علاوه بر اینکه در عرصه دفاع و امنیت نقش آفرین هستند در عرصه‌های گوناگون خدمت مؤثری را برای نیروهای مسلح به کشور دارند که از جمله آنها می‌توان به عرصه علم و سازندگی، اقتصاد و مسائل دانش بنیان، مباحث مرتبط با نخبگان و پژوهش و سایر عرصه‌ها اشاره داشت.

زاده کمند ادامه داد: الحمدالله امروز در این مراسم که در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی برگزار شد ما شاهد انتخاب جوانان در این ۱۱ عرصه بودیم و جوایزی هم اهدا شد، امیدواریم موفقیت همه این عزیزان در عرصه‌های گوناگون زندگی شأن را داشته باشیم.

از جشنواره جوان سرباز فراجا تا ماجرای برتری سربازی با پای شکسته

در این میان از سربازی با پای شکسته و عضا به دست تقدیر شد؛ علت شکستگی پا از او جویا شدیم که گفت: در یگان حفاظت زندان‌های استان تهران خدمت می‌کنم، یک خانمی می‌خواست خودکشی کند و داشت از ارتفاع میفتاد که خدا ما را وسیله قرار داد تا جان این خانم را نجات دهیم.

همچنین سربازان از دغدغه‌هایشان می‌گفتند که دغدغه همه آنها خدمت کردن در محل غیر سکونتشان بود که می‌گفتند این دوری از خانواده و فاصله زیاد از محل سکونت خدمت را برای ما سخت‌تر می‌کند.

از جشنواره جوان سرباز فراجا تا ماجرای برتری سربازی با پای شکسته

همچنین سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره برگزاری شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز فراجا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سالانه حدود ۳۵۰ هزار نفر جوان در سال وارد نیروهای مسلح می‌شوند.

وی افزود: سالانه ۲ بار برای تجلیل از سربازان پیش بینی شده است یکی در هفته دفاع مقدس و دیگری در روز جوان که تولد حضرت علی اکبر ع است تجلیل می‌شوند. این مسابقات در ۱۱ رشته از سربازان تجلیل می‌شود ولی هر چه از جوانان سرباز در نیروهای مسلح تجلیل شود باز هم کم است.

سردار کمالی درباره شرکت در این مسابقات گفت: همه سربازان می‌توانند داوطلب باشند و از بین آنها در یگان‌ها بر اساس ۱۱ محور ارزیابی می‌شوند.

وی ادامه داد: سربازان باید در محور خودشان شاخص باشند به عنوان مثال یکی از محورها مهارت آموزی و اشتغال ورزی است، سربازان باید بالاترین مهارت را داشته باشند یا محور ایثار و فداکاری باید ایثاری داشته باشد در طول مدت خدمت و… سربازان در این ۱۱ محور غربالگری می‌شوند و در نهایت یک نفر انتخاب و تقدیر می‌شود.

در مرحله استانی حدود ۷۵۰ نفر انتخاب شدند آمدند در این مرحله سازمانی فراجا و در اینجا ۱۳ نفر برای مرحله نهایی انتخاب شدند که مرحله نهایی سال آینده به میزبانی سپاه پاسداران در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در همه سازمان‌ها ارتش، سپاه، فراجا، وزارت دفاع در بین آنها کسانی که بیشترین امتیاز از داوران کسب کنند به عنوان برتر انتخاب می‌شوند.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا