انتظامی

انهدام باند موبایل قاپ های جنوب تهران/ کشف ۲ قبضه سلاح جنگی



به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری سارقان لوازم خودرو در شهرک قدس

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: مأموران کلانتری شهرک قدس، شب گذشته باند ۴ نفره سارقان خودرو را منهدم و ۳ تن از سارقان لوازم داخلی خودرو را در یک تعقیب و گریز کوتاه بازداشت کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در توضیح این خبر بیان داشت: در اجرای مأموریت‌ها و طرح‌های نوروزی، مأموران کلانتری شهرک قدس در حال گشت زنی در سطح محدوده و تردد خودروها بودند که متوجه رفتارهای مشکوک راننده و ۳ سر نشین یک دستگاه خودروی سواری پراید شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ابراز داد: پس از دقایقی مأموران دریافتند که ۲ تن از سرنشینان عقب خودرو پس از پیاده شدن از خودرو به یک دستگاه خودروی پارک شده در کنار خیابان نزدیک و قصد سرقت لوازم داخلی آن را دارد که بلافاصله مأموران برای دستگیری آنها اقدام و پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوایی در نهایت ۳ تن از سارقان زمینگیر و دستگیر شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه دستگیری متهم متواری در دستور کار مأموران این کلانتری قرار دارد تصریح کرد: هر سه متهم به کلانتری منتقل و متهمان به جرم ارتکابی معترف شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی پلیس برای کشف سایر جرایم احتمالی در دست اقدام است

همچنین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت سارق و کشف خودروی مسروقه در آخرین روز سال ۱۴۰۰ خبر داد.

سردار علیرضا لطفی در توضیح خبر گفت: کارآگاهان کشت آشکار پلیس آگاهی در ساعات بامداد آخرین روز سال ۱۴۰۰ حین گشت زنی در محدوده “شوش” به یک دستگاه خودروی مزدا ۳ مظنون می‌شوند که پس از استعلام مشخص می‌شود خودرو دارای سابقه سرقت بوده و در بیست و چهارم اسفند ماه سرقت شده است.

وی افزود: راننده خودرو با مشاهده واحد گشت با افزایش سرعت از محل متواری و بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز کارآگاهان آغاز می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان به تعقیب خودروی مسروقه پرداخته و با استفاده از کلیه علائم هشدار دهنده نظیرآژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو مزدا دستور ایست می‌دهند ولی راننده خودرو بدون توجه به اخطارهای مکرر واحدگشت همچنان به فرار خود به صورت خطر آفرین ادامه می‌دهد.

سردار لطفی بیان داشت: افسراکیپ به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و هشدار به سارق با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی یک تیر هوایی شلیک می‌کند و کارآگاهان گشت پلیس آگاهی در یک موقعیت مناسب خودروی مسروقه را متوقف و سارق جوان را دستگیر می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: خودروی مسروقه ز به پارکینگ منتقل و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم این پلیس قرار گرفت.

سارق آیفون دزد، بازداشت شدند

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای آیفون دزد خبر داد و گفت: متهمان با ۹۰ شاکی روانه دادسرا شدند.

سردار علیرضا لطفی در توضیح خبر عنوان کرد: با دریافت چندین پرونده مشابه مبنی بر سرقت تلفن همراه گران قیمت و خاص در سطح شهر تهران دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با بررسی پرونده‌های سرقت و اظهارات مال باختگان دریافتند ۲ موتورسوار جوان با استفاده از موتورسیکلت سفیدرنگ گوشی‌های آیفون جدید گران قیمت را از شهروندان سرقت کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ابراز کرد: در ادامه بررسی‌های پلیسی، کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه‌ای که به دفعات مختلف روانه زندان شده است، شدند.

این مقام ارشد انتظامی به شناسایی مخفیگاه و پاتوق متهم در محدوده خیابان مولوی اشاره کرد و ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات پلیسی متهم و همدست دیگرش را بازداشت کردند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه موبایل آیفون گرانقیمت به سرقت رفته کشف تو قیف شد.

سردار لطفی در پایان به اعتراف متهمان به ۱۰۰ فقره سرقت مشابه و شناسایی ۹۰ مال باخته در این رابطه اشاره کرد و گفت: شناسایی مالخران اموال مسروقه در دستور کار قرار دارد و متهمان با صدور قرار قانونی در اختیار این پلیس قرار دارند.

کشف ۲ قبضه سلاح جنگی

فرمانده یگان امداد پلیس تهران بزرگ از دستگیری یکی از فروشندگان سلاح جنگی و کشف ۲ قبضه سلاح جنگی و ۵۰ عدد فشنگ و سایر تجهیزات دفاعی در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه وند با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران گشت قرارگاه جنوب یگان امداد این فرماندهی در راستای مقابله با عوامل نا امنی و برخورد جدی با مجرمان، با اشراف کامل مناطق جرم خیر موفق شدند یکی از فروشندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را در حین حمل سلاح جنگی شناسایی کنند.

وی توضیح داد: شامگاه گذشته مأموران قرارگاه جنوب این یگان در حال گشت زنی در محدوده شهرک “سجادیه” بودند که به رفتار عابر پیاده ای که کیسه‌ای مشکی رنگ به همراه داشت مظنون و برای بررسی موضوع دستور ایست را به عابر پیاده اعلام می‌کنند.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران ادامه داد: متهم که به سوالات پلیس پاسخ درستی نمی‌داد و برای انحراف ذهن مأموران به ضد و نقیض گویی می‌پرداخت، کیسه نایلونی وی بازدید که دراین بررسی‌ها، مأموران ۲ قبضه سلاح جنگی، ۲ عدد خشاب، ۵۰ فشنگ و یک دستگاه شوکر الکتریکی کشف کردند.

این مقام انتظامی به اعتراف متهم ۳۵ ساله اشاره کرد و گفت: متهم در تحقیقات اولیه اظهار کرد، با تهیه تجهیزات جنگی قصد فروش آن را داشته که توسط مأموران شناسایی و بازداشت شده است.
سرهنگ ادینه وند در پایان به تحویل متهم به کلانتری بی سیم برای کشف جزئیات پرونده و شناسایی همدستان وی اشاره کرد و افزود: پلیس تهران به طور جد با عاملان فروش سلاح غیر مجاز برخورد شدید خواهد کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

انهدام باند موبایل قاپ های جنوب تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند ۲ نفره سارقان تلفن همراه و دستگیری یکی از سارقان در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت و گو در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل قاپی توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتور سیکلت در محدوده خانی آباد، عوامل تیم عملیات کلانتری این محله دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی و تحقیقات میدانی و استخراج مشخصات ظاهری متهمان، هویت و مخفیگاه یکی از آنها شناسایی و دستور دستگیری و ورود به مخفیگاه متهم از مرجع قضائی گرفته شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازدید از این مکان، ۲ دستگاه گوشی مسروقه کشف و متهم در همان پی جویی های اولیه به سرقتی بودن تلفن‌های همراه اعتراف و اظهار کرد، با همکاری همدستش تلفن‌های همراه را سرقت کرده است.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه مال باختگان تلفن‌های همراه شناسایی شده‌اند در پایان خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سارق متواری و کشف سایر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا