آخرین اخبار

ارتش، قهرمان المپیک مهارتی سربازان شد



سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات برگزاری مسابقات مهارتی سربازان نیروهای مسلح گفت: اولین دوره از مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح یا همان المپیک مهارتی سربازان ظهر امروز به کار خود پایان داد. این مسابقات در چهار مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و نهایی برگزار شد و در نهایت نفرات اول تا سوم در ۱۵ رشته مهارتی معرفی و اعلام شدند.

وی ادامه داد: ابتدا سربازان ماهر در سطح شهرستان به رقابت با یکدیگر پرداختند که در اجرای آن ۲۱ هزار سرباز مشارکت داشتند و شاید از این منظر بتوان این مسابقه را یکی از پرشرکت‌کننده‌ترین مسابقات کشور دانست. در مرحله دوم، حدود ۷۰۰۰ نفر امکان رقابت داشتند. در نهایت نیز ۱۶۵ نفر وارد مرحله نهایی شده که از این تعداد ۴۵ نفر موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم در ۱۵ رشته مهارتی شدند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: بر اساس نتایج به دست آمده، سربازان ارتش جمهوری اسلامی با کسب بیشتر مدال و امتیاز در رتبه اول قرار گرفتند، پس از آن سربازان سپاه پاسداران قرار داشتند و در رتبه سوم نیز سربازان فراجا قرار گرفتند.

کمالی با بیان اینکه برای سربازان برگزیده مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: این افراد در رشته‌هایی نظیر آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و حفاظت فیزیکی، تعمیرات تخصصی، آشپزی، امداد و نجات، آرایشگری و … به رقابت پرداختند و بنا شد تا با توجه به مهارتی که دارند در اولویت استخدام نیروهای مسلح، جمعیت هلال احمر و … قرار بگیرند. همچنین به تمامی این افراد وام ۱۵۰ میلیون تومانی مهارت آموزی اعطا می‌شود تا به وسیله آن اشتغالزایی کنند.

انتهای پیام



منبع خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا