تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت سربازی در دستور کار پلیس است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل کشتکار در نشست قرارگاه احضار و اعزام مشمولان غایب وظیفه عمومی شهرستان جنوبی در جیرفت افزود: پیگیری غیبت مشمولان امری ضروری است و باید تدابیری اتخاذ شود تا جوانان برای اعزام به خدمت مقدس سربازی تشویق و تمام مشمولان غایب نیز تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: اعزام مشمولان به خدمت مقدس سربازی ، نیاز به پیگیری جدی پلیس، آگاه سازی و همکاری خانواده ها در تشویق فرزندانشان دارد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمان، فراخوان مشمولان غایب و تامین نیروی انسانی برای نیروهای مسلح را از وظایف ناجا برشمرد و گفت: ضروری است با بهره گیری از توان و ظرفیت های ناجا، محدودیت ها و محرومیت های اجتماعی قانونی را برای این دسته از مشمولان با جدیت بیشتر پیگیری و  اجرا کنیم.

سرهنگ کشتکار با اشاره به ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی گفت: برابر این ماده، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: برابر ماده ۶۲ قوانین و مقررات وظیفه عمومی استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه ها و مؤسسات وابسته به دولت و در کارخانه ها و کارگاه ها و موسسات خصوصی بدون داشتن کارت پایان خدمت و معافیت ممنوع است.

منبع:ایرنا