مهارت آموری

ظرفیت آموزش ۱۰۰۰ نفر نیروی کار عمانی در ایران



به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر طی ۲ سال گذشته در مراکز دولتی و خصوصی کشور مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی در نشست با وزیر کار و امور اجتماعی سلطنت عمان که در مرکز تربیت مربی ایران برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در کشور به ۱۹ گروه هدف از جمله روستاییان، عشایر، دانش‌آموزان، دانشجویان و کسانی که بضاعت مالی کمی دارند به‌صورت رایگان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ارائه می‌شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای از جمله مجموعه‌های دولتی است که تجربه خوبی در واگذاری مأموریت‌های محوله به بخش خصوصی را دارد.

عظیمی اظهار کرد: یکی از کارهای سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور توسعه و ایجاد مراکز جوار کارگاهی است؛ به‌طوری که آموزش‌ها در کنار صنایع و بنگاه‌های صنعتی و کارگاهی ارائه می‌شود و اکنون بیش از چهار هزار مرکز جوار کارگاهی در کشور فعال است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ایران برای اعزام مربی آموزشی به کشور عمان خبر داد و گفت: از سوی دیگر ظرفیت آموزش ۱۰۰۰ نفر نیروی کار عمانی در مرکز تربیت مربی ایران وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر از ۷ کشور آفریقایی هنرجو داریم که آموزش‌های لازم را در این مرکز دریافت می‌کنند.

عظیمی ادامه داد: افزون بر تربیت نیروی ماهر در کشور، توانمندی ساخت و تجهیز مراکز آموزش مهارتی در کشورهای دیگر از جمله عمان را داریم.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور بیان کرد: مسابقات مهارتی جهانی و آسیایی اردیبهشت‌ماه سال آینده با میزبانی ایران برگزار می‌شود که عمان می‌تواند در این مسابقات شرکت کند.

وی تأکید کرد: فناوری، ویژگی‌های ممتاز دارد و پیشنهاد این است که سرفصلی به‌نام دیپلماسی مهارت در دستور کار دو کشور ایران و عمان قرار گیرد.

عظیمی گفت: دامنه فعالیت‌های آموزش مهارتی جمهوری اسلامی ایران متنوع است و یکی از فعالیت‌ها آموزش متناسب با آمایش سرزمین و ظرفیت‌های اقلیمی است؛ کشورهای ایران و عمان دارای اشتراک اقلیمی و آداب و سنت‌ها هستند که می‌تواند سطح تعامل و همکاری را گسترده‌تر کند.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا