مهارت آموری

توزیع ۲۵۰ سری جهیزیه میان نوعروسان تهرانی



به گزارش روز چهارشنبه کمیته امداد استان تهران، «سیدابوالفضل پرپنچی» با بیان اینکه ارزش هر سری جهیزیه بیش از ۱۵ میلیون تومان است، افزود: هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، اجاق گاز فِردار، تلویزیون، ماشین لباسشویی اتوماتیک و جاروبرقی است.

وی به پرداخت هزار و ۷۰۱ مورد کمک هزینه ازدواج در سال ۱۳۹۹، اشاره کرد و گفت: برای این تعداد کمک هزینه ازدواج هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: از این تعداد ۹۵۲ مورد کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، ۴۱۸ مورد هدیه ازدواج به فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت، ۲۴۳ مورد جهیزیه ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار و مابقی به نوعروسان نیازمند غیرتحت حمایت پرداخت شده است.

پرپنچی یادآور شد: زوج‌های جوان علاوه بر بهره مندی از کمک بلاعوض این نهاد نیز می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و همچنین تسهیلات اشتغال زایی ویژه زوجین (عروس و داماد) برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه توانمند سازی خانواده های تحت حمایت یکی از اولویت های کاری کمیته امداد است، افزود: تسهیلات نظام ‌وظیفه در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد با همکاری سازمان نظام وظیفه ارائه می شود.

پرپنچی همچنین از بهره مندی ۲۵۶ فرزند مددجوی تحت حمایت از تسهیلات نظام وظیفه در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰ فرزند مددجو از تسهیلات نظام وظیفه برخوردار شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۱۰ نفر از معافیت، ۱۱۴ نفر کاهش تعرفه معافیت، ۱۴ نفر گواهی حمایت و ۱۸ نفرانتقال به محل سکونت بوده است.

پرپنچی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰ فرزند ذکور خانواده های تحت حمایت از تسهیلات نظام وظیفه بهره مند شده اند که از این تعداد ۱۶ نفر از معافیت، ۱۶ نفر کاهش تعرفه معافیت، سه نفر گواهی حمایت و پنج نفر انتقال به محل سکونت داشته اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح معافیت سربازی از سال ۸۲ در این نهاد اجرایی شده است، بیان کرد: بر اساس قانون یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و یا تنها فرزند پسر خانواده‌های تحت حمایت که سه خواهر دارد، می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

وی گفت: معافیت از خدمت سربازی در جهت توانمندسازی خانواده های تحت حمایت انجام می شود تا زمینه کمک به امرار و معاش خانوادهای نیازمند فراهم شود، معاف شدن فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد است.

پرپنچی خاطرنشان کرد: برای آن گروه از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که از تسهیلات معافیت سربازی برخوردار شده‌اند، دوره‌های مهارت‌آموزی برگزار و از ۲ طریق اعطای تسهیلات به‌منظور راه‌اندازی کسب و کار و یا کاریابی و معرفی به کارفرما زمینه اشتغال آنان فراهم می شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا