انتظامی

از دستگیری سارق ۱۳ هزار دلار تا کشف ۹ هزار قرص تقلبی در یک عطاری



به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

سرقت ۱۳ هزار دلاری سرنشینان خودرو

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال درباره این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت توسط راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری در میدان فروسی مشخص شد که متهمان به بهانه خرید ۱۳ هزار دلار به فروشنده گذری مراجعه و با دریافت دلارها سوار بر خودرو شأن شده و از محل گریخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مال باخته برای جلوگیری از فرار متهمان از خودرو آویزان شده بود و بر اثر تصادف و برخورد با زمین از نواحی مختلف مصدوم و به بیمارستان انتقال می‌یابد، افزود: در تحقیقات محلی از جغرافیایی محل جرم، خودروی سارقان شناسایی و در نهایت به دست آمد خودرو توسط مالک اصلی به صورت وکالتی فروخته شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: در چند عملیات پلیسی در نهایت متصرفان خودرو که به صورت امانی خودرو در اختیار داشتند، شناسایی و کارآگاهان پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۲ سارق را در مخفیگاهشان در محله تهران پارس دستگیر کردند.

این مقام انتظامی به اعتراف متهمان به جرم ارتکابی اشاره کرد و افزود: کشف سایر جرایم احتمالی متهمان در دستور کار قرار دارد.

دستگیری مواد فروشان سابقه دار

سرهنگ صادق ضرونی در این باره گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه ۲ مرد جوان به توزیع مواد مخدر در پارک‌ها و بوستان محله تهران می‌پردازد بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران عملیات کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد متهمان به کافه‌ای در تهران نو تردد دارند و متهم اصلی پرونده که متصدی کافه است با تهیه مواد مخدر تحت پوشش کافه به تحویل مواد مخدر می‌پردازد و همدستان وی با تردد در پارک‌ها و بوستان مواد مخدر را توزیع می‌کنند.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه تردد متهم اصلی پرونده و همدستانش تحت مراقبت قرار گرفت، گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی سرکرده باند در حالی که قصد تحویل مقادیر فراوانی بسته آماده فروش مواد مخدر به یکی از همدستانش بود دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان ۴۰ بسته مواد مخدر آماده فروش کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در ادامه بررسی‌های پلیسی از محل سکونت سرکرده باند ۱۵۰ بسته دیگر مواد مخدر آماده فروش کشف شد، افزود: در مجموع از متهمان ۱۸ کیلو انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، شیشه کشف و متهمان در همان تحقیقات اولیه به بزه انتسابی معترف شدند.

سرهنگ ضرونی با بیان اینکه متهمان دارای ۱۲ فقره سابقه کیفری دارند، در پایان خاطرنشان کرد: دستگیری متهم فراری در دستور مأموران قرار دارد و پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۲ موبایل قاپ لحظاتی پس از سرقت

سرهنگ محمد قاسم طرحانی در این باره گفت: عملیات کلانتری ۱۲۴ قلهک حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت ۲ ترک که پلاک آن قابل روئیت نبوده و مخدوش بود مشکوک می‌شوند.

وی افزود: مأموران عملیات کلانتری، موتورسیکلت را زیر نظر قرار می‌دهند و مشاهده می‌کنند ترک نشین پیاده و گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان را سرقت و سوار بر موتورسیکلت به صورت خلاف جهت متواری شدند که بلافاصله به مرکز پیام اعلام تا خودروهای گشت انتظامی طرح مهار را اجرا و خیابان‌ها را مسدود کنند که در تعقیب و گریز متهمان و عدم توجه به دستور ایست پلیس پس از شلیک تیر هوایی متهمان زمین گیر و دستگیر می‌شوند.

این مقام پلیسی افزود: در بازرسی اولیه از متهمان ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی که یکی از آنها را لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف و به کلانتری انتقال و در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی معترف شدند.

سرهنگ طرحانی با بیان اینکه متهمان دارای چندین فقره سابقه انواع سرقت و تحمل حبس در زندان بوده و شاکیان شناسایی و به کلانتری مراجعه نمودند در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

مال خر سابقه دار کامپیوتر خودروها دستگیر شد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در این باره گفت: تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی مال خر سابقه داری شد که به خرید و فروش کامپیوتر خودروهای مسروقه می‌پرداخت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی تیم عملیاتی کلانتری در محل حاضر و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازدید از محل ۲۵ فقره کامپیوتر خودرو سرقتی کشف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم تحت پوشش مغازه باطری سازی به خرید کامپیوترهای سرقتی می‌پرداخت و به قیمتی پایین تراز قیمت بازار آنها را می‌فروخت، گفت: در تحقیقات انجام شده وی به خرید اموال سرقتی از سارقان و فروش آنها به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطر نشان کرد: شناسایی و دستگیری سارقانی که اموال مسروقه را به مال خر فروخته‌اند نیز در دستور کار کلانتری یوسف آباد قرار دارد.

کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی پس از فرار به تهران

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در این باره گفت: در پی تشکیل پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و جعل سند، مال باخته به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران دعوت و مشخص شد متهم خود را به مال باخته، یکی از کارکنان دستگاه‌های دولتی معرفی و سپس با لطایف‌الحیل رونوشت سند مالکیت وی را دریافت و با جعل سند مالکیت مال باخته، پلاک ثبتی وی را در شهر آبادان فروخته است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این پلاک ثبتی را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان هویت واقعی متهم را به دست آوردند و مشخص شد که متهم تحت تعقیب کارآگاهان پلیس استان خوزستان می‌باشد که با صدور حکم قضائی ۳ سال حبس متهم به تهران گریخته است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: با تکمیل رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه متهم در محدوده میدان فاطمی شناسایی و در یک عملیات موفق پلیسی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه سوم این پلیس انتقال یافت.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در ادامه پی جویی های انتظامی ۲ فقره کلاهبرداری مشابه دیگری نیز کشف و تحقیقات پلیسی در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

کشف ۹ هزار قرص غیر مجاز از یک عطاری در شهر ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان درباره این خبر گفت: در پی اطلاع مأموران اداره اماکن پلیس امنیت عمومی شهرستان ری در خصوص پخش و فروش داروهای غیر مجاز توسط متصدی یک عطاری و داشتن مشتریان خاص، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مأموران با انجام اقدامات گسترده پلیسی، عطاری مورد نظر را در منطقه باقرشهر شناسایی و پس از تحت نظر قرار دادن ترددهای صورت گرفته به این واحد صنفی موفق به دستگیری متصدی آن شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه در بازرسی از داخل مغازه عطاری تعداد ۹ هزار قرص و ۴ هزار و ۵۰۰ سی سی شربت غیر مجاز کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش قرص‌های کشف شده حدود یک میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه در این زمینه پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد، در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با هرکس که بخواهد امنیت و سلامت جوانان کشورمان را با خطر رو به رو کند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا