انتظامی

کاهش آلام خانواده زندانیان نیازمند در دستور کار سازمان زندان‌ها



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر به نقل از سازمان زندان ها، متن پیام غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به شرح زیر است:

زدون چهره غم بر سیمای مومنان و دستگیری از هم‌نوعان، سیره بزرگان دین و نماد زندگی ائمه اطهار(ص) است که فرهنگ اسلامی کشور ما همواره پرچمدار و جلوه اعمال و احقاق آن بوده و مصداق عینی آن نیز باید درمورد جامعه مظلوم و در معرض آسیب خانواده مددجویان کشور تجلی یابد.

این ضرورت اجتماعی در بنمایه‌های کلام علمای دین و واژگان پرمغز بزرگان انقلاب اسلامی همچون معمار کبیر انقلاب، در باب حمایت از دردمندان و محرومان هویداست و خود مدخلی است پیش‌روی مسئولین و دیگر آحاد جامعه که دست یاری بسوی نیازمندان این قشر ببرند.

امروز، پنجم خردادماه در تقویم کشورمان به نام «نسیم مهر» نامگذاری شده؛ «روز ملی حمایت از خانواده زندانیان» که باید توأمان با حفظ کرامت انسانی آنان قرین گردد. سازمان زندان‌ها نیز این لوحه خدمتگذاری را مدت‌هاست در قامت برنامه عملیاتی و اولویت‌های جدی خود بویژه در دوران اداره علمی کشور نهاده تا بارقه امیدی را به دل این عزیزان که خود قربانی جرم‌اند، جاری و ساری سازد.

ما نیز به اعتبار حس انسان‌دوستی، آموخته‌های دینی و همچنین برگرفته از اصل قانونی «فردی بودن مسئولیت کیفری» که امری متوجه شخصی بودن جرم و مجازات بزهکاران است، نگاه سراسرحمایتی خود را بر خانواده ایشان روا داشته‌ایم تا با اقدامات مدبرانه، یاری‌رسان نیازمندان این قشر شویم.

اینگونه حمایت‌ها نه فقط بطور ویژه در دستور کار «انجمن‌های حمایت زندانیان» قرار دارد، بلکه جز لاینفک اقدامات مدیران سازمان زندان‌ها و نیز مراکز تأمینی و تربیتی است. این‌چنین هم لزوم حمایت همه‌جانبه از خانواده زندانیان در دستور کار مدیران سازمانی بوده و همچنان باید تقویت و مترقی شود. باشد که با همیاری خیرین و سایر خیرخواهان، بتوان گامی جدی در کاهش آلام خانواده زندانیان نیازمند و رفع مشکلات معیشتی آنان برداشت.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا