انتظامی

از کشف مواد محترقه و دخانیات قاچاق تا کلاهبرداری با ارز دیجیتال


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

پلمب ۵ قهوه خانه و سفره خانه متخلف در تهران

سرهنگ نادر مرادی گفت: در راستای طرح ارتقای امنیت عمومی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، روز گذشته تیم‌هایی از مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پایتخت، کنترل و نظارت بر صنوف را با جدیت و با بکارگیری تمام توان و استعداد موجود در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در ساماندهی اصناف و برخورد با ناهنجاری‌ها، روز گذشته از تعدادی سفره خانه‌های سنتی و قهوه خانه‌های سطح شهر تهران بازدید صورت گرفت.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بیان داشت: در این طرح نظارتی، مأموران به ۵ قهوه خانه و سفره خانه مشکوک شدند و که در بازدید صورت گرفته دریافتند، متصدی سفره خانه با بستن درهای ورودی و خروجی صنف خود بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن استعمال قلیان این محل را به پاتوقی برای افراد مجرم مهیا که با هماهنگی قضائی واحدهای صنفی مذکور به علت تخلفات صنفی پلمب شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متصدی این واحدهای صنفی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شیوع دوباره ویروس منحوس کرونا حفاظت از سلامتی شهروندان از اولویت‌های اصلی پلیس بوده و از شهروندان تقاضا دارم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

برخورد جدی پلیس با شرور عربده کش

سرهنگ پیام کاویانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اوایل هفته گذشته خبری در خصوص حضور یکی از اراذل و اوباش سابقه دار که با عربده کشی و قدرت نمایی با سلاح سرد موجب رعب و وحشت در بین اهالی محله کیانشهر شده بود دریافت کردیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مأموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت بلافاصله دست به کار شده و اقدام به انجام تحقیقات میدانی در این خصوص کرده و مشخص شد این شرور طی یک اختلاف حساب شخصی با حضور در یکی از اهالی محله کیانشهر به عربده کشی، فحاشی و قدرت نمایی با سلاح سرد پرداخته است و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی محل شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم در کمتر از ۴۸ ساعت تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی دستور متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.

کاویانی با بیان اینکه متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد خاطر نشان کرد: پلیس با افرادی که بخواهند آسایش و آرامش شهروندان را به مخاطره بیاندازند برخورد جدی و قانونی صورت خواهد داد.

وی در خاتمه از شهروندان خواست، در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری زورگیران خیابان آزادی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: تیم عملیات کلانتری “ستارخان” حین گشت در خیابان “آزادی” ۲ موتورسوار را در حال خفت گیری و سرقت تلفن همراه شهروندی مشاهده که سریعاً وارد عمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه متهمان ۲ جوان ۲۵ و ۲۸ ساله بودند به محض مشاهده مأموران به صورت پیاده از محل گریختند، افزود: متهمان در یک تعقیب و گریز در حالی که قصد درگیری با مأموران را داشتند زمین گیر و دستگیر شدند و در بازرسی اولیه از آنها ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بیان داشت: متهمان در تحقیقات اولیه در کلانتری به بزه انتسابی و سرقت تلفن همراه و ۵ مورد دیگر معترف که مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

از کشف مواد محترقه و دخانیات قاچاق تا کلاهبرداری با ارز دیجیتال

کلاهبرداری بزرگ با ترفند ارز دیجیتال

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید ارز دیجیتال از وی، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.
این مقام مسئول ابراز داشت: مال باخته در اظهارات خود عنوان داشت مدتی قبل در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم مبلغ ۳ میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال که به گفته‌ی وی سود شگفت انگیزی به همراه داشت برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از چندین عملیات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را در یکی از محله‌های غرب تهران شناسایی کردند، ادامه داد: متهم پس از هماهنگی‌های قضائی دستگیر و در پی جوئی های انتظامی به ۱۷ فقره کلاهبرداری مشابه معترف شد.

این مقام سایبری افزود: متهم با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود شگفت انگیز حدود ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است

رئیس پلیس فتا تهران خاطر نشان کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

کشف مواد محترقه و دخانیات قاچاق

سردار حمید هداوند اظهار داشت: روز گذشته کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی تهران در بازرسی و ساماندهی انبارهای کالا موفق شدند یک انبار کالا حاوی مقادیر فراوانی مواد محترقه و سیگار و تنباکو قاچاق در محدوده خیابان مولوی را کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه با حضور کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در محل، تحقیقات تکمیلی انجام شد، افزود: با شناسایی هویت مالک انبار، در تحقیقات محلی به دست آمد، ۳ دستگاه خودرو وانت به تازگی این اقلام را در این مکان تخلیه کرده اند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشت: دستور دستگیری متهم و بازرسی از این مکان اخذ و مأموران روز گذشته در بازرسی از داخل این انبار ۲۰ هزار قلم انواع مواد محترقه، ۲ هزار و ۳۷۰ بسته تنباکو و ۴۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق فاقد بارنامه و مجوز قانونی در انواع مختلف کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این کالاها را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، خاطر نشان کرد: متهم به خرید کالا به صورت قاچاق از مرزهای کشور اعتراف و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس امنیت اقتصادی انتقال یافت و در نهایت با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا