آخرین اخباراخبار جهان > آمریکا

واکنش پنتاگون در آستانه پاسخ ایران به حمله اسرائیل



به گزارش همشهری آنلاین، یک مقام دفاعی آمریکا روز جمعه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان گفت که وزارت دفاع این کشور در حال انتقال تجهیزات اضافی به منطقه خاورمیانه است، زیرا اسرائیل و ایالات متحده آمریکا آماده حمله احتمالی ایران به تأسیسات اسرائیل و منطقه وسیع تر هستند.

به گفته این مقام، این اقدام «تقویت تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای و افزایش حفاظت از نیروهای آمریکایی» است.

سی ان ان گزارش دادک پنتاگون به طور خاص برای تقویت دفاع هوایی برای نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه که بیش از ۱۰۰ بار در فاصله اکتبر تا فوریه مورد حمله نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران قرار گرفتند، تلاش کرده است. در ماه ژانویه، سه سرباز آمریکایی بر اثر یک‌حمله پهپادی در پایگاه برج ۲۲ در اردن کشته شدند.

ایالات متحده پیش بینی نمی کند که ایران یا نیروهای نیابتی آن به نیروهای آمریکایی به عنوان بخشی از اقدام تلافی جویانه خود حمله کنند، اما در هر صورت تجهیزات خود را مستقر می کند.

تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی روز جمعه به وقت محلی گفت: ایران اوایل این هفته از طریق چندین کشور عربی پیامی به دولت بایدن ارسال کرده مبنی بر اینکه اگر آمریکا در جنگ بین اسرائیل و ایران دخالت کند، نیروهای آمریکایی در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

این رسانه آمریکایی افزود: اسرائیل و ایالات متحده فکر می کنند حمله ایران شامل پرتاب موشک های بالستیک، موشک های کروز و پهپادهای تهاجمی از ایران به خاک اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی می گویند که دولت بایدن از اسرائیل خواسته است تا قبل از تصمیم گیری در مورد هرگونه اقدام تلافی جویانه از سوی اسرائیل، به ایالات متحده اطلاع دهد تا ایالات متحده نیز نظری داشته باشد.

سه مقام آمریکایی گفتند که در روزهای اخیر ایرانی‌ها به چندین دولت عربی گفته‌اند که بدون توجه به تلاش‌های آمریکا برای فاصله گرفتن از حمله دمشق، واشنگتن را مسئول حمله اسرائیل می‌دانند. پیام ایران این بود که اگر آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل درگیر شود، پایگاه‌های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: «پیام ایران این بود که ما به نیروهایی که به ما حمله می‌کنند حمله خواهیم کرد، پس نه با ما جنگید و نه ما با شما می جنگیم».

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که از پیام دریافت شده از طریق چندین کشور عربی مشخص نیست مبنی بر اینکه که آیا ایرانی‌ها تهدید می‌کنند که در صورت کمک به اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایران به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند یا فقط در صورت مشارکت در اقدام تلافی جویانه اسرائیل، این حمله انجام خواهد شد.

به گفته این مقام آمریکایی، ارزیابی کلی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده این است که ایرانی ها تنها در صورتی می توانند به نیروهای آمریکایی حمله کنند که ایالات متحده در یک حمله متقابل به اسرائیل بپیوندد.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا