انتظامی

کشورهای منطقه نگران جرایم سازمان یافته هستند



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار هادی شیرزاد با هیئت همراه در اجلاس اینترپلی مبارزه با تبانی و فساد در کشور امارات با ژنرال سعیدعبدالله السویدی رئیس اینترپل ابوظبی، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سردار هادی شیرزاد به بیان محورهای مختلف دیپلماسی پلیسی و فعالیت‌های پلیس بین الملل پرداخت و گفت: امید است این دیدار باعث ارتقا سطح تعاملات و استفاده از ظرفیت‌های هر دو کشور برای برقراری امنیت، رسیدگی به جرایم سازمان یافته، برخورد با متهمان بین المللی، مبارزه با قاچاق سلاح و مواد مخدر شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: جرایم سازمان یافته، کشورهای منطقه را نگران کرده است، از این رو ارتقا تعاملات بین دو کشور به روابط دو جانبه بین اینترپل کشورها از ضروریات است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این دیدارها باعث ارتقا تعاملات، انتقال و تبادل اطلاعات و تجربیات خواهد شد، گفت: تمامی ظرفیت‌ها و امکاناتی که در جمهوری اسلامی ایران و دولت امارت وجود دارد می‌تواند باعث ارتقا امنیت بیشتر در هر دو کشور شود.

لزوم ارتقا سطح دیپلماسی پلیسی دو کشور

در ادامه این دیدار ژنرال سعیدعبدالله السویدی ضمن ابراز خرسندی به لزوم گسترش روابط مختلف دیپلماسی پلیسی پرداخت و گفت: پلیس امارات همواره بر ارتقا سطح دیپلماسی پلیسی دو کشور و پیگیری جهت شناسایی و دستگیری متهمان بین‌المللی تاکید دارد.

وی همچنین به تشریح اهداف و مأموریت‌های اینترپل کشورهای عضو سازمان اینترپل و گسترش تعاملات مشترک و فعالیت‌های پلیسی در کشورهای مختلف پرداخت و پیشنهادات خود را برای تقویت هر چه بیشتر این تعاملات و همچنین چگونگی بهره گیری از اختیارات و ظرفیت‌های سفارت‌های هر دو طرف برای سرعت بخشی به مأموریت‌های پلیسی تاکید کرد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا