آخرین اخبارسرباز ورزشکار

باید با پرسپولیس یک رکورد ماندگار ثبت کنیم | نتیجه دربی قطعا مهم است |‌ مشکلی در خصوص سربازی ندارم

همشهری‌آنلاین – امیرحسین اعظمی

پرسپولیس با شکست‌دادن مس رفسنجان و در فاصله ۱۰ هفته مانده به پایان لیگ، نشان داد که همچنان یکی از مدعیان جدی قهرمانی است. این هفته تساوی استقلال برابر نساجی، فاصله سرخ‌پوشان با تیم صدرنشین را به ۳ امتیاز رساند تا پرسپولیسی‌ها امیدوار باشند که جای استقلال را در صدر جدول بگیرند. برد سرخ‌ها برابر مس بهانه‌ای شد تا دقایقی با مهدی ترابی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در این فصل صحبت کنیم. او امیدوار است که تیمش با ادامه این روند ششمین قهرمانی پیاپی را کسب کند و یک رکورد تاریخی را رقم بزند. صحبت‌های هافبک پرسپولیس را می‌خوانید.

*وارد باشگاه ۱۰۰ تایی‌های پرسپولیس شدی. در این خصوص صحبت می‌کنی؟

از طریق رسانه‌ها متوجه شدم به این تعداد بازی برای پرسپولیس رسیده‌ام و از این بابت خیلی خوشحالم. افتخار بزرگی است که با پیراهن یک‌تیم بزرگ در سطح آسیا این تعداد بازی را انجام دادم. امیدوارم اگر در خدمت پرسپولیس بودم به جام‌های زیادی برسیم و هواداران را حسابی خوشحال کنیم.

*تساوی استقلال برابر نساجی باعث شد تا فاصله شما با صدرنشین دوباره ۳ امتیاز شود. فکر می‌کنی چه زمانی جای استقلال را در صدر جدول بگیرید؟

ما روی این مسائل تمرکز نمی‌کنیم. ۱۰ هفته تا پایان لیگ باقی مانده و مهم این است که بازی به بازی جلو برویم و به آن چیزی که می‌خواهیم دست پیدا کنیم. الان شرایط طوری است که همه بازی‌ها حکم فینال را برای پرسپولیس دارد و به خوبی می‌دانیم که باید کمترین اشتباه را داشته باشیم. اگر خودمان خوب نتیجه بگیریم قطعا به صدر جدول هم می‌رسیم.

*ولی استقلال تا الان عالی نتیجه گرفته و شکستی نداشته است؟

ما به نتایج رقیب توجهی نداریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. پرسپولیس هم فقط یک شکست داشته و تا الان عالی نتیجه گرفتیم. اگر خودمان خوب نتیجه بگیریم قطعا می‌توانیم به صدر جدول برسیم.

*پیش‌بینی تو در مورد آخر فصل چیست؟ آیا پرسپولیس ششمین قهرمانی پیاپی را کسب می‌کند؟

نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. همه بازی‌ها سخت هستند و باید با تمرکز بالا فوتبال بازی کنیم. تمام هدف ما کسب عنوان قهرمانی است تا بتوانیم ششمین جام پیاپی را به هواداران هدیه بدهیم. ما دنبال دبل‌هت‌تریک قهرمانی هستیم تا یک رکورد ماندگار را ثبت کنیم.

*خیلی‌ها معتقدند بازی با استقلال می‌تواند تکلیف قهرمان را مشخص کند، نظر تو چیست؟

قطعا نتیجه این بازی مهم است ولی شما نمی‌توانید ۹ بازی دیگر را نادیده بگیرید. من گفتم که همه بازی‌ها برای پرسپولیس حکم فینال را دارد. الان هم تمام تمرکز ما روی بازی با صنعت‌نفت است که قطعا یک‌بازی مهم محسوب می‌شود.

*هم‌اکنون با دادن ۷ پاس گل در رده دوم بهترین پاسورهای لیگ قرار داری. فکر می‌کنی تا پایان فصل عنوان بهترین پاسور را به‌دست بیاوری؟

من زیاد به موفقیت‌های فردی فکر نمی‌کنم. وقتی تیم نتیجه می‌گیرد طبیعتا عملکرد همه بازیکنان هم به چشم می‌آید. همه ما دنبال این هستیم که تیم نتیجه بگیرد.

*بعد از بازی با مس، گل‌محمدی از مشکلات مالی گلایه کرد و به‌نظر می‌رسد بازیکنان هم از این مسئله شاکی هستند؟

خب، بازیکنان توقع دارند که مشکلات حل شود و این خواسته نابجایی نیست. امیدواریم که هر چه زودتر مشکلات حل شود.

*قرارداد تو و چند بازیکن دیگر در پایان فصل به اتمام خواهد رسید. فکر می‌کنی باشگاه بازیکنان تأثیرگذار را حفظ کند؟

طبیعتا هیچ بازیکنی دوست ندارد از پرسپولیس جدا شود ولی باشگاه هم باید پالس‌های مثبت خودش را بفرستد. همه ما امیدواریم که مشکلات حل شود. در غیراین صورت کار سخت خواهد شد.

*در مورد بحث خدمت سربازی تو هم حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد که ظاهرا توضیح دادی در حال درس خواندن هستی؟

بله، من دانشجوی تربیت‌بدنی هستم و می‌توانم تا سال ۱۴۰۲ بازی کنم.

پنجم در لیگ،  دوم در پرسپولیس

مهدی ترابی یکی دو هفته‌ای است به جمع صدتایی‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس پیوسته و به لحاظ آمار گل و پاس گل هم جایگاه خیلی خوبی در بین صدتایی‌ها دارد. ترابی روز ۴ اسفندماه در تقابل با گل‌گهر صدمین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام داد و مسابقه این هفته با مس رفسنجان صدویکمین بازی او در پیراهن قرمز بود. شماره ۹ مؤثر پرسپولیس از سال ۹۷ که در نیم‌فصل لیگ هجدهم به این تیم پیوست تا امروز ۷۳ بازی در لیگ برتر، ۱۶ بازی در لیگ قهرمانان آسیا، ۱۱ بازی در جام حذفی و یک بازی در سوپرجام برای سرخپوشان انجام داده است. او در این ۱۰۱ بازی ۲۵ گل زده و ۲۹ پاس گل ثبت کرده که آخرین آنها همین پاس گل به مهدی عبدی روی گل اول به مس رفسنجان بود.

ترابی در ابتدای لیگ بیستم پرسپولیس را ترک کرد تا فوتبالش را در العربی قطر ادامه دهد اما بعد از یک نیم‌فصل دوباره به پرسپولیس بازگشت و با وجود اینکه فقط نیم‌فصل دوم را در لیگ ایران سپری کرد با کسب نمرات عالی از سایت آنالیز متریکا به‌عنوان دومین بازیکن برتر فصل گذشته انتخاب شد.

در فصل گذشته ترابی با نمره ۷.۴۵ به رتبه دوم رسید. او در یک نیم‌فصل ۴ گل زد، ۴ پاس‌گل داد و یک پنالتی گرفت. ضمن اینکه با میانگین ۲.۵ پاس کلیدی در هر بازی، خلاق‌ترین بازیکن فصل بود. امسال هم در ۲۰ هفته‌ای که از لیگ برتر گذشته مهدی ترابی در ۱۹ بازی به میدان رفته و با ۳ گل و ۷ پاس گل مؤثرترین بازیکن تیمش روی گل‌ها بوده است. میانگین نمرات ترابی در این فصل ۷.۱۶ بوده و نسبت به فصل گذشته افت محسوسی داشته است. او با این نمره، دومین بازیکن برتر پرسپولیس (بعد از امید عالیشاه) و پنجمین بازیکن برتر لیگ در فصل جاری است.

منبع:ایسنا.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا