مهارت آموری

سربازان فراری آذربایجان‌غربی از تخفیف‌های قانونی برخوردار می‌شوند



رضا صمیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سربازان در مرحله نخست حائز شرایط قانونی معافیت از مجازات را شامل شده و ادامه خدمت خود را انجام می‌دهند و اگر شرایط قانونی جمع نشد از نهادهای دیگر درخواست تعلیق داده که از نظر قضایی ممانعتی ندارد.
وی بیان کرد: مشکلات خانوادگی، اقتصادی و برخی از چالش‌های پیش رو باعث فرار سربازان از یگان‌های خدمتی خود شده است.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی گفت: هر چند رسیدگی به پرونده‌های سربازان وظیفه فراری جزو کم اهمیت ترین موضوعات در پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است ولی به یک چالش در حوزه اجتماعی و قضایی تبدیل شده است. 
صمیمی ادامه داد: نیروهای مسلح طرح‌های مختلف تشویقی در قالب های گوناگون برای بازگشت و مراجعه سربازان فراری در دستور کار دارند ولی با این حال متأسفانه برخی از سربازان فراری اقدامی برای حل مشکلات و مراجعه به یگان خدمتی خود ندارند. 
وی با تاکید بر اینکه سربازان بدنه اصلی نیروهای مسلح بوده و نقش مهمی در تقویت پایه‌های امنیت و آرامش در جامعه دارند، بیان کرد: وقتی در کشوری با کمبود سرباز مواجه شویم مشکلات زیادی بدنبال خواهد داشت. 
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی بیان کرد: به لحاظ قضایی فرار از خدمت ساده و کم اهمیت است ولی آثار و تبعات منفی امنیتی و اجتماعی جبران ناپذیری دارد. 
صمیمی اظهار داشت:  براساس قانون، دستگاه قضایی نیروهای مسلح در موضوع جرم دستگیری سربازان وظیفه فراری ناگزیر به حبس افراد می‌شوند و مشمول تخفیف در مجازات نخواهند شد.
وی ادامه داد: سربازان اگر خودشان مراجعه کنند از جهت قانونی دست قاضی برای اعمال تخفیف باز بوده و می‌تواند از جایگزین حبس که شامل جریمه نقدی ، اضافه خدمت ، خدمات عمومی و غیره می‌باشد، استفاده کند. 
به گزارش ایرنا طرح “بازگشت به سنگر” توسط ارتش با مشارکت سازمان قضایی نیروهای مسلح اجرا می‌شود و در این طرح تضمین حل مشکلات اداری و قضایی سربازان فراری پیش بینی شده است و سازمان برای حل مشکلات سربازان مصمم بوده و هر وظیفه ای که بر عهده دارد در جهت تسهیل خدمت گام بر داشته تا علاوه بر مشکلات قضایی مشکلات یگانی آنها نیز حل و فصل شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا