آخرین اخباراخبار شهر > شهری

خطوط ۶ و ۷ مترو امسال تکمیل می شود | باز شدن پرونده دو خط جدید مترو در تهران



به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی در این باره توضیح داد: در طول سالی که گذشت، اتفاقات خوبی برای شبکه متروی پایتخت رخ داد و ۹ ایستگاه، دسترسی مستقل ایستگاه تربیت مدرس در خط ۶ مترو و همچنین ۴ ورودی دوم در ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ مترو به بهره برداری رسید که به لحاظ آماری، کارنامه سالانه قابل قبولی به شمار می‌آید.

او ادامه داد: ضمن اینکه اقداماتی برای شروع عملیات اجرایی خط ۸ مترو و پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ صورت گرفت که باید با جدیت آنها را پیگیری کنیم. همچنین از طرفی عملیات حفاری مکانیزه پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو هم پایان پذیرفت و این به آن معنا است که از این پس روند تکمیل و افتتاح ایستگاه‌های در حال ساخت این مسیر ۱۰ کیلومتری، سرعت بیشتری خواهد یافت.

درستی در مورد رئوس برنامه‌های سال جاری شرکت متروی تهران نیز افزود: غیر از ادامه پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو و ساخت ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ ، بنا داریم ایستگاه‌های باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ مترو شامل ایستگاه ورزشگاه تختی ( خط ۷ ) و ۴ ایستگاه سرباز، استاد نجات اللهی، شهدای هفدهم شهریور و میدان خراسان ( خط ۶ ) را در سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا پرونده این دو خط مهم، عملا در سال جاری بسته شود. در کنار این موضوع، رفع نواقص باقی مانده خط ۳ مترو به همراه احداث یک ایستگاه دیگر در بخش توسعه غربی خط ۴ مترو نیز بهره برداری از چند ورودی جدید را هم دنبال می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت متروی تهران تأکید کرد: شروع عملیات اجرایی خطوط ۹ و ۱۱ مترو از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری پایتخت برای امسال است که مقدمات اجرای آن از سال ۱۴۰۲ شروع شد، علاوه بر این ادامه عملیات حفاری خط ۱۰ مترو با دستگاه «تی بی ام» و سرعت گرفتن آن با اضافه کردن دستگاه‌های حفار مکانیزه بیشتر نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با تأمین به موقع منابع مالی لازم، تمام موارد ذکر شده را طبق برنامه زمان بندی مشخص شده، دنبال کنیم.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا