مهارت آموری

اجرای ۳۳۰۰ طرح کسب و کار در اردبیل



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد بعد از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل، اظهار کرد: کمیته امداد مولود انقلاب است که با گذشت ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۴ اسفند با فرمان امام راحل و با هدف رسیدگی به قشر ضعیف و نیازمند تأسیس شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با هدایت امام راحل، انقلاب محرومان و مستضعفان لقب گرفته و در این ۴۵ سال تلاش بر این بوده تا عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌ها در ابعاد مختلف از بین رفته و زمینه و بستر ایجاد رفاه عمومی فراهم آید.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل دیدگاه امام راحل را در فقرزدایی یادآور شد و گفت: کمیته امداد با همین رویکرد و توجه به محرومان و مستضعفان ورود پیدا کرده تا به دور از نگاه حمایتی، در حوزه معیشت و بهبود معاش سعی بر توانمندسازی و خودکفاسازی خانواده‌های تحت پوشش بوده است.

حسین‌نژاد افزود: در این حوزه اولین اقدام در کنار رفع نیازمندی معیشتی خانوارها، بحث استعدادسنجی و شناسایی سلائق و علائق خانواده‌ها بوده تا به تناسب آن با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی بتوانیم این خانواده‌های تحت پوشش را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با رونق گرفتن کسب و کار و اشتغال مددجویان، زمینه و بستر استقلال و خودکفایی آنها فراهم آمده تا بتوانند روی پای خود بایستند.

حسین‌نژاد ارائه ۱۲۰ خدمت را در ۳۲ سرفصل از سوی کمیته امداد یادآور شد و اضافه کرد: یکی از محوری‌ترین و شاخص این خدمات کمک و مساعدت کمیته امداد به بحث توانمندسازی خانواده‌ها و راه‌اندازی کسب و کارها بوده که با پرداخت تسهیلات و منابع کم‌بهره این کار در حال انجام است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم دغدغه رفع بیکاری اقشار مختلف به ویژه نیازمندان مورد توجه قرار گرفته و شاهد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در این حوزه هستیم که امسال با همراهی بانک‌های عامل برای سه هزار و ۳۰۰ طرح اشتغالزا و کسب و کار مناسب بیش از ۳۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد: در دولت سیزدهم و در قالب طرح‌های اشتغالزا ۱۲ هزار و ۴۰۵ مورد طرح با رویکرد کسب و کار و اشتغال مورد حمایت قرار گرفته و پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۸۹۰ میلیارد تومان را در این حوزه شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مهرماه امسال جشن بزرگ خودکفایی ۲ هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد انجام شد تا خروجی این کار را در استقلال و خودکفایی خانواده‌ها و اقشار نیازمند شاهد باشیم.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا