انتظامی

انتشار آگهی اجاره خانه‌های لوکس در سایت‌های نیازمندی ممنوع است



سرهنگ مصطفی پیرمرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با جرایم موجود در سایت‌های نیازمندی اینترنتی و نظارت پلیس فتا بر درج آگهی اجاره ساعتی خانه‌های لوکس، اظهار داشت: به سایت‌های شیپور و دیوار تکلیف شده و این‌ها مجوزی ندارند که آگهی خانه‌های لوکس اجاره‌ای را منتشر کنند ضمن اینکه این موارد از طریق دادگستری نیز به این سایت‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه بر سایت‌های واسط فروش و یا واسط بین خریدار و فروشنده نظارت داریم و طرح‌هایی در این باره اجرا کرده‌ایم، افزود: به مدیران عامل سایت‌های شیپور و دیوار نیز ابلاغ شده که اجازه ندارند چنین آگهی‌هایی را درج کنند زیرا این سایت‌ها تیمی برای بررسی و تأیید آگهی‌ها قبل از انتشار، دارند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: موارد تخلف نیز بررسی و به تهران منعکس می‌شود زیرا این‌ها استارتاپ‌هایی هستند که در سطح کشور فعالیت می‌کنند. به تازگی نیز سایت دیوار به پلیس فتا نامه‌ای نوشته بود که آمادگی دارد در بحث آموزشی همکاری کنند.

سرهنگ پیرمرادیان ابراز داشت: آنچه که ما به مسئولان سایت دیوار مطرح کردیم این است که در کنار آموزش، باید در زمینه احراز هویت ورود پیدا کنند و افرادی که قرار است از سامانه آنها استفاده کنند، برای درج آگهی مانند کاربران سامانه سجام احراز هویت شوند تا مردم چه خریدار یا فروشنده برای دریافت یا ارائه خدمات متضرر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی جرایم در فضای سایبری مشهود و برخی غیر مشهود است؛ به بیان دیگر ممکن است جرمی در این فضا انجام شود اما در ظاهر آن را نمی‌توانید ببینید که کلاهبرداری است یا مجرمانه. از این رو مستقیم نمی‌توان با این آگهی‌ها برخورد کرد مگر اینکه از آگهی دهندگان شکایت شود.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا استان اصفهان اضافه کرد: با اجرای طرح مبارزه با جرایم موجود در سایت‌های نیازمندی‌ها در آذرماه امسال ۹۴ مورد تخلف در این حوزه رصد و شناسایی و پرونده آنان به مراجع قضائی ارسال شد.‌



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا