انتظامی

قاچاق کالا از مرزها یکی از معضلات انتظامی کردستان است



به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: مردم کردستان مرزبان و حافظان انقلاب هستند و اهالی این استان مردمی با فرهنگ و سرزنده هستند که نقش بالایی در به ثمر رسیدن انقلاب و خنثی کردن فتنه‌های جهانی در این منطقه داشته اند.

وی افزود: مردم کردستان آرامش و امنیت را در این منطقه حفظ کردند و خدمت به این مردم برای همه ما افتخار است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر جرایم در کردستان کاهش یافته است اما یکی از معضلات مرزبانی و انتظامی در این استان مرزی مبحث قاچاق است.

سردار رضایی تأکید کرد: قاچاق سلاح و کالاهای حرام خط قرمز ماست و امسال به جد با آن مقابله می‌کنیم.

وی اظهار داشت: مخالف کولبری نیستیم اما کولبری تعریف دارد و باید بازارچه‌هایی وجود داشته باشد تا مرزنشینان کالا را جابجا کنند و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: کسی که به صورت غیرقانونی و در نیمه شب یا مخفیانه از مرز رد می‌شود متجاوز مرزی محسوب می‌شود و ممکن است قاچاقچی سلاح بوده یا معاند باشد لذا مرزبان موظف است این امر را مدیریت کرده و با آنها مقابله کند.

سردار رضایی اظهار داشت: خوشبختانه با همراهی مرزنشیان و مسئولان محلی، عبور متجاوزان مرزی کاهش پیدا کرده است اما مرزنشینان نباید تردد غیر مجاز انجام دهند.

وی افزود: قانون و شرع اجازه قاچاق سلاح و کالای غیرمجاز را نمی‌دهد و امروز در نشست با فرماندهان انتظامی در استان کردستان بر مقابله با قاچاق تأکید شد.

سردار رضایی تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم به پیشبرد شعار سال کمک کنیم و یکی از این راه‌ها مقابله با قاچاق کالاست.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا