آخرین اخباراستان ها > آذربایجان غربی

انجام ۱۷۹۸ فقره عملیات امداد و نجات در ارومیه طی یک‌سال



حسین سرباز رشید در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: در سال گذشته به‌ تعداد ۱۷۹۸ مورد عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات از سوی ایستگاه‌های ده‌گانه سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه انجام شده که از این تعداد ۸۵۶ مورد اطفاء حریق و ۵۷۸ مورد عملیات امداد و نجات بوده است.

به گفته وی در مجموع ۹۵۹ مورد عملیات اطفاء حریق در ارومیه اتفاق افتاده که از این تعداد ۲۱۲ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۱۷۰ مورد مربوط به وسایط نقلیه، ۷۶ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۳۶ مورد انباری، ۱۴۰ مورد از این آتش‌سوزی‌ها مربوط به مراتع، باغات، محوطه، ۵۰ مورد علوفه دامی، ۵۶ مورد نیز مربوط به منازل مخروبه و مابقی نیز سایر موارد بوده است.

سرباز رشید همچنین با اشاره به انجام ۸۳۹ مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۴۸ مورد اعزام جهت تصادفات و واژگونی خودرو و نیاز به رها سازی، ۶۹ مورد زنده‌گیری مار سمی و حیوانات خطرناک، ۷۸ مورد چیدن انگشتر، حلقه و قفل، ۲۶۵ مورد امداد رسانی در آسانسور، ۹ مورد نجات در حوادث چاه و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت نیز تعداد ۲۵ هزار و ۹۴ نفر از آتش نشانان، شهروندان و دانش‌آموزان به میزان بیش از ۶۴۹ ساعت آموزش‌های مقدماتی، عمومی و تخصصی آتش‌نشانی را از سوی کارشناسان این سازمان آموزش دیده و مهارت کامل را کسب کرده‌اند.

سرباز رشید همچنین در تشریح عملکرد و فعالیت اداره پیشگیری و نظارت بر ایمنی ابنیه این سازمان نیز گفت: کل بازدیدهای کارشناسی از ساختمان‌ها و مراکز تجاری و اداری در مجموع ۲۷۲۷ مورد است که از این تعداد ۲۰۸۲ مورد بازدید عدم خلافی، ۳۰۶ مورد هم بازدید مربوط به پایان کار، ۱۴۱ مورد بازدید مشاوره‌ای به درخواست مالکان انجام و همچنین ۱۹۸ مورد نیز صدور اخطاریه به ساختمان‌های نا ایمن ارائه شده است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا