انتظامی

دستگیری دلار دزدان ۴ میلیاردی/ کشف بیش از ۲۲ هزار عدد داروی قاچاق


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دلار دزدان ۴ میلیاردی بازداشت شدند

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت مرد جوانی مبنی بر سرقت ۱۷ هزار دلار توسط ۲ مأمور قلابی مشخص شد پس از خرید دلارها توسط مال باخته، ۲ مرد جوان درشت اندام با لباس شخصی به مال باخته مراجعه و با هدایت وی به داخل یک دستگاه خودروی سواری اموال وی را سرقت می‌کنند.

وی با بیان این که در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که اعضای این باند ۵ تن می‌باشند که نقشه سرقت را با همکاری یکدیگر عملیاتی کرده اند، افزود: در تحقیقات پلیسی اعضای این باند شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۵ متهم در مخفیگاهشان در پی چندین عملیات جداگانه و هماهنگ دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را بیش از ۴ میلیارد ریال برآورد و تحقیقات برای مشخص شدن سایر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

انهدام باند جاعلان اسناد وثیقه

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر بیان داشت: چندی پیش کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران مطلع شدند اعضای یک باند چند نفره با ارائه سندهای جعلی به مراجع قضائی، زندانیان را از حبس آزاد می‌کنند. با جمع آوری اطلاعات به دست آمده تحقیقات در این خصوص آغاز و کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی به دست آوردند ۲ تن از اعضای این باند در صدد می‌باشند یک سند ۱۰۰ میلیارد ریالی را به عنوان وثیقه برای آزادی یک زندانی به مرجع قضائی معرفی کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران به شناسایی مخفیگاه متهمان اشاره کرد و ادامه داد: با ارائه سند جعلی توسط متهمان به مرجع قضائی، هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در پی جوئی های انتظامی به بزه انتسابی معترف شدند. در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان به دست آوردند، یکی از اعضای این باند در استان اصفهان ساکن می‌باشد و قصد دارد به شهر تهران برای ارائه سندهای جعلی مراجعه کند.

وی با بیان اینکه این متهم در ترمینال جنوب تهران دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت، افزود: شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

مأمور قلابی در پرسه زنی شناسایی شد

سرهنگ اردشیر نادری سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر گفت: تعداد از شهروندان به کلانتری ۱۴۷ تماس و اعلام کردند، مردی که لباسی شبیه نظامیان به تن دارد به آنها مراجعه و با نشان دادن تجهیزات نظامی و اوراقی از آن‌ها اخاذی کرده است. بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متهم با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری با تردد در معابر عمومی سوژه‌های خود را شناسایی می‌کند.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: با تجمیع اطلاعات به دست آمده مشخصات ظاهری متهم در اختیار گشت‌های انتظامی کلانتری تهران نو قرار گرفت و مأموران خودروی متهم را در یکی از خیابان‌های اصلی در حال تردد بود، شناسایی و در یک عملیات پلیسی متوقف کردند. در بررسی‌های بیشتر از خودرو متهم تعدادی تجهیزات نظامی و شبه نظامی و تعدادی حکم‌های قضائی و کارت‌های شناسایی کشف و مشخص شد که این اسناد جعلی است.

وی افزود: با انتقال متهم به کلانتری وی در تحقیقات مقدماتی به جعل عنوان و مانورهای متقلبانه معترف و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

دستگیری دلار دزدان ۴ میلیاردی/ کشف بیش از ۲۲ هزار عدد داروی قاچاق

کشف بیش از ۲۲ هزار عدد داروی قاچاق

در آخرین خبر از این بسته خبری، سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ بیان داشت: اواخر هفته گذشته مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی این پلیس از دپو مقادیر زیادی مکمل و داروهای بدن سازی قاچاق در یک واحد مسکونی در حوالی میدان شکوفه مطلع شدند.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات اولیه صحت این خبر تأیید شد، تصریح کرد: روز گذشته تیمی از مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی به نشانی اعلامی اعزام و پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت‌های پلیسی موفق شدند، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند. در بازرسی از این واحد مسکونی ۲۲ هزار و ۲۹۹ عدد انواع مکمل قرص و آمپول‌های غیرمجاز قاچاق کشف و کلیه اموال کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطر نشان کرد: متهم جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد و تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا