دستگیری سارقی که با نوشیدنی های مسموم اقدام به دزدی می کرد



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: اوایل تیرماه پرونده‌ای با موضوع سرقت به روش بیهوشی در کلانتری ۱۴۵ ونک تشکیل و با دستور قضائی پرونده برای پی جویی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: بدواً از شاکی تحقیق که اظهار داشت داخل حیاط بیمارستان نشسته بودم که جوانی حدوداً ۳۰ ساله به نزد من آمده و با تعارف آب میوه‌ای که در دست داشت در کنارم نشست و من نیز پس از نوشیدن آب میوه ناگهان بیهوش شدم و پس از ساعتی که به هوش آمدم متوجه شدم مورد دستبرد سارق جوان قرار گرفته ام و مقداری وجه نقد و تلفن همراه و ساعت مچی ام به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون تومان به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده برای رسیدگی تخصصی به تیم مبارزه با سرقت به عنف ارجاع شد که کارآگاهان این اداره با حضور در بیمارستان و بررسی سرنخ‌های موجود موفق می‌شوند تصویر سارق در مقاطع مختلف بیمارستان که حدوداً فردی ۲۷ ساله قد بلند و دارای مو و محاسن روشن بوده را به دست آورند.

وی عنوان کرد: ضمن ارائه هوشیاری به پرسنل بیمارستان و آموزش‌های لازم به آنان با توجه به سریالی شدن سرقت‌ها در چندین روز تعقیب و مراقبت در محل نهایتاً متهم به نام علیرضا دستگیر و در تحقیقات اولیه از متهم با اظهاراتی ضد و نقیض سعی در کتمان حقیقت داشته و منکر هرگونه سرقت بوده که با ارائه دلایل و مستندات به بزه انتسابی معترف و با توجه به شیوه و شگرد صورت گرفته در سرقت متهم در تحقیقات تکمیلی اظهار داشت در ابتدا با جلب اعتماد مراجعین در یک فرصت مناسب با استفاده از قرص خواب آور که داخل آب میوه و یا چایی ریخته بودم سوژه را ترغیب به نوشیدن آب میوه مسموم نموده و پس از بیهوشی اقدام به سرقت اموال شامل موبایل و وجه نقد از آنان کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: علیرضا در ادامه اظهار داشت تا به حال پس از آزادی از زندان در سال جاری اموال تعداد ۱۰ نفر را در بیمارستان‌های شلوغ و پر تردد به این روش سرقت کرده و اموال مسروقه را پس از سرقت به شخصی به نام احمد در محدوده خیابان مولوی تهران می فروخته که بعد از فروش آن معادل وجه نقد از وی دریافت کرده است.

سرهنگ دستخال افزود: مالخر اموال سرقتی نیز در محدوده خیابان مولوی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی اموال مسروقه از آن مکان کشف و متهم در تحقیقات پلیسی به خرید اموال مسروقه اعتراف کرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان گفت: تا به حال ۸ نفر از شاکیان شناسایی و پس از اخذ اظهارات به دادسرای مربوطه معرفی شده اند.



منبع:مهر