انتظامی

ایده دهکده سلامت را به جدیت پیگیری می‌کنیم



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در افتتاحیه فاز دو مرکز ترک اعتیاد مهر سروش گفت: باورمان بر این بود جدای از اقدامات در مقابله با عرصه توزیع مواد مخدر، باید در بخش مصرف نیز اقداماتی انجام دهیم و اگر اقدامات در هر دو بخش به صورت توأم صورت نگیرد، موفق نخواهیم بود.

رئیس پلیس تهران افزود: درباره دو بحث مذکور در تهران بزرگ برنامه‌ریزی کردیم، بخش دوم شاید جزو وظایف پلیس نباشد اما نگاه مسئولانه به این بخش نیز داشته و گفتیم فرآیند بازپروری باید به درستی انجام شود.

رحیمی گفت: هرچند درمان و ترک اعتیاد معتادان وظیفه پلیس نیست اما به دلیل اینکه روند مقابله با مواد مخدر به درستی انجام شود به موضوع ترک و درمان هم ورود کردیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ایده دهکده سلامت را به جدیت پیگیری می‌کنیم و منتظریم تا از طرف نهادهای مختلف و خیرین کمک شود تا بتوانیم این دهکده را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه در همسایگی کشوری هستیم که سالانه ده‌ها تن مواد مخدر تولید می‌کند امیدوار نیستیم که بتوانیم به زودی مواد مخدر را در کشور ریشه کن کرد اما باید برای افرادی که به دام اعتیاد می‌افتند برنامه داشت.

رحیمی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ خانه پلاک قرمز را در تهران شناسایی کردیم، این خانه صاحب و مالک ندارند اما از معتادانی که آنجا حضور دارند پول و کرایه گرفته می‌شود! هنگامی که آن خانه پلمب می‌شود فوراً صاحب آن پیدا می‌شود و برای رفع پلمب اقدام می‌کنند و تمام زحمات ما به هدر می‌رود.

به گفته رئیس پلیس پایتخت مراکز ترک اعتیاد و ارائه داروهای ترک اعتیاد باید از محله‌های مسکونی دور شوند.

وی گفت: ما جمعیت فراوانی داریم که به خرده فروشی مشغول هستند و راه در روی قانونی هم پیدا کرده اند که به دام حبس‌های طویل المدت نیفتند.

رحیمی خاطرنشان کرد: اگر تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند می‌توانیم ۲۰ هزار معتاد متجاهر را جمع کنیم و موجب رضایت مردم هم شویم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: بعد از ۳ ماه یا ۶ ماه که خرده فروش را آزاد می‌کنیم بلافاصله به شهر برمی گردند و باز هم مشغول به فروش مواد مخدر می‌شوند، قانون باید به نحوی باشد که بشود با خرده فروشان هم به جدیت برخورد کرد و مجبور نشویم همراه معتادان آنها را نگهداری کنیم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا