انتظامی

۶۰۰ عملیات تعقیب و گریز طی یک سال/ دستگیری ۱۲ سارق مسلح



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نشست خبری پایان سال با خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۰ طرح‌های مختلفی داشتیم، حدود ۳۳۰ طرح در راستی حفظ امنیت و آرامش در محلات اجرا شد.

وی افزود: همچنین پاکسازی برخی نقاط آلوده مانند شوش، خلاریز و … داشتیم و این نقاط را از لوث وجود معتادان و مجرمان پاک کردیم.

موقوفه‌ای گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲ میلیون و ۳۵۱ هزار تماس با ۱۱۰ عملیاتی شده است، یعنی روزانه ۷ هزار تماس با ۱۱۰ عملیاتی شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: بالغ بر ۶۰۰ مورد تعقیب و گریز از ابتدای سال تا این لحظه داشته ایم که حتی برخی از این تعقیب و گریزها تا کیلومترها بعد از تهران هم ادامه داد.

وی با اشاره به شهادت دو مأمور پلیس پیشگیری در پایتخت ادامه داد: تعداد ۱۲ نفر از سارقین به ضرب گلوله دستگیر شدند و ۲ نفر از سارقین مسلح توسط مأموران پلیس کشته شدند.

به گفته موقوفه‌ای در درگیری‌ها و تعقیب و گریزها ۹۶ درصد از سارقان دستگیر شده اند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ گفت: تمام مأموران در این ایام به صورت آماده باش هستند و برای ۳۵۴ محله‌ای که تهران دارد گشت‌های خودرویی، موتوری، نامحسوس و عملیاتی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در ۳۰۰ نقطه چادر پلیس نصب می‌شود، این نقاط اغلب محلاتی هستند که حضور پلیس در آنها بیشتر لازم است و البته که در تمام محلات پاس‌های پیاده هم داریم.

موقوفه‌ای تصریح کرد: محکومان فراری در ایام تعطیلات هم سیستمی و هم فیزیکی کنترل می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام اینکه ۷ مأمور پلیس در مراسم چهارشنبه سوری مصدوم شدند، گفت: هیچ خسارتی به اموال و خودروهای پلیس وارد نشده است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا