انتظامی

انهدام باند بزرگ جعل اسناد در غرب تهران/ همدستی کارکنان اداره ثبت


سرهنگ علی ولی پور گودرزی در حاشیه طرح ضربتی پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین پرونده این پلیس گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر انجام جعل اسناد ملکی، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و در نهایت مشخص شد که این اقدام در دفترخانه خاصی واقع در غرب تهران به کرات اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه افرادی ابتدا به واسطه فرد آشنایی که در بایگانی اداره ثبت داشتند پرونده بایگانی شده و ثبتی املاک را استخراج می‌کردند، گفت: متهمان در ادامه اسناد واقعی را از پرونده بایگانی شده خارج و اسناد و همچنین بنجاق جعلی اعم از مکاتبات و نامه‌هایی که برای نواحی اداره ثبت صادر می‌شده را در پرونده جایگذاری می‌کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ۳ نفر از اعضای این باند جاعل ۸ نفره دارای سابقه جعل اسناد ملکی هستند، تصریح کرد: ۲ نفر دیگر نیز از کارکنان بازنشسته اداره ثبت و همچنین یکی از افراد دستگیر شده سردفتر بوده و دو نفر دیگر نیز بنگاه دار معاملات ملکی هستند.

دفترخانه محل جرم به نقشه‌های کاداستری مجهز نبوده است

وی افزود: دفترخانه مذکور از آنجایی که دورقمی است مجهز به نقشه نگاری، حد نگار و کاداستر نبوده و اطلاعات آن قدیمی است.

سرهنگ ولی پور گودرزی با بیان اینکه متهمان یکسری اسناد ثبتی رسمی را در اختیار داشتند، اظهار کرد: این افراد با دستگاه پرینتر رنگی اسناد واقعی را کپی و جعل کرده و همچنین با جعل مهرهای برجسته و ژلاتینی اقدام به جعل اسناد ملکی برای انجام کلاهبرداری، می‌کردند.

انهدام باند بزرگ جعل اسناد در غرب تهران/ همدستی کارکنان اداره ثبت

ارزش این پرونده تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است

وی افزود: ارزش این پرونده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز بررسی آن ادامه دارد و پرونده مختومه نشده است.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در این رابطه ۴۵۰ پرونده ثبتی از اداره بایگانی ثبت اسناد خارج شده است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا